فقط در دو روز گذشته ‫۸ تن از فعالان جنبش زنان، زنان روزنامه نگار و فعال مدني بازداشت شده اند

در دو روز گذشته در پي بازداشت هاي گسترده، تعدادي از فعالان جنبش زنان و زنان روزنامه نگار و فعال مدني بازداشت شده اند، از جمله منصوره شجاعي، مهين فهيمي، زهره تنکانبي، ليلا توسلي، نوشين عبادي، بدرالسادات مفيدي، نسرين وزيري، نيلوفر هاشمي آذر و...

 

بازداشت منصوره شجاعي، فعال جنبش زنان

منصوره شجاعي عضو مرکز فرهنگي زنان ؛ کمپين يک ميليون امضاء و گروه مدرسه فمينيستي نيمه شب ديشب به بازداشت نيروهاي امنيتي در آمد. نسرين ستوده وکيل منصوره شجاعي گفته است: « تيمي که خود را مامورين وزارت اطلاعات معرفي کرده بودند از ساعت ‫۱۱ شب در منزل خانم شجاعي حضور پيدا کرده بودند و با وجود نبودن وي در منزل تا ساعت ‫۳ صبح که ايشان برگشتند به بازرسي منزل پرداختند و بعد ايشان را با خود به مکان نا معلومي انتقال داده اند.» منصوره شجاعي پيش از اين دو بار بازداشت و ممنوع الخروج شده است.

بدرالسادات مفيدي هم به خيل بازداشت شدگان پيوست

ميدان زنان - همزمان با موج بازداشت هاي فعالين مدني و سياسي، بدرالسادات مفيدي عضو فعال انجمن صنفي روزنامه گاران صبح امروز در منزل خود بازداشت شد.

نسرين وزيري بازداشت شد

‫کميته گزارشگران حقوق بشر - بنابر گزارش‌هاي دريافتي نسرين وزيري شب گذشته ۷ دي ماه در حدود ساعت ۱۰ بازداشت شده است. ‫

اين خبرنگار و روزنامه‌نگار داراي سابقه همکاري با پارلمان نيوز، ايلنا، خبرآنلاين، ايسنا و همچنين روزنامه اعتماد ملي مي‌باشد. منابع آگاه همچنين از بازداشت بدرالسادات مفيدي دبير انجمن صنفي روزنامه‌نگاران و کيوان مهرگان دبير سياسي ضميمه اعتماد خبر داده‌اند.

در چند روز گذشته و پس از حوادث روز عاشورا شاهد موج جديدي از بازداشت‌هاي گسترده فعالان سياسي، مدني و روزنامه‌نگاران بوديم.

بازداشت نيلوفر هاشمي آذر، دانشجوي معماري دانشگاه تهران در روز عاشورا

کميته گزارشگران حقوق بشر - نيلوفر هاشمي آذر، دانشجوي معماري دانشگاه تهران به همراه مادرش شهرزاد نصيري در روز عاشورا (يکشنبه ‫۶ دي‌ماه) در خيابان جمال‌زاده دستگير شدند.

بنابرگزارش‌هاي دريافتي شهرزاد نصيري مادر اين دانشجوي زنداني روز گذشته در حدود ساعت ‫۴ بعدازظهر با تعهد آزاد شده است اما نيلوفر هاشمي را به زندان اوين منتقل نموده‌اند.

‫درگيري‌هاي شديد بين نيروهاي دولتي و مردم معترض در روز عاشورا منجر به کشته‌شدن چندتن شد. نيروي انتظامي طي اطلاعيه‌اي اسامي ۸ تن از کشته‌شدگان روز عاشورا را اعلام نمود. همچنين خبرگزاري‌هاي مختلف از بازداشت صدها نفر در اين روز خبر داده‌اند و برخي تعداد بازداشت‌شدگان را تا هزارنفر تخمين زده‌اند. اين در حالي است که سردار رادان جانشين فرمانده نيروي انتظامي تعداد بازداشت‌شدگان را ۳۰۰ نفر اعلام نموده است.

مهين فهيمي و زهره تنکابني، ‫۲ تن از مادران صلح بازداشت شدند

اخبار روز: بنا به گزارش هاي دريافتي صبح امروز ماموران حکومت به خانه خانم مهين فهميي از مادران صلح، رفته و او را به همراه فرزندش و عده ي ديگري از جمله اردوان تراکمه دستگير کرده اند.

همچنين بر اساس اخبار رسيده، زهره تنکابني يکي ديگر از مادران صلح، امروز، ‫۷ دي ماه در خانه خود بازداشت شده است.

ليلا توسلي، دختر محمد توسلي در منزل پدرش بازداشت شد

خبرنگار جرس گزارش داد که ليلا توسلي، دختر مهندس محمد توسلي و خواهر زاده ابراهيم يزدي ساعت يک و نيم بامداد د رمنزل پدرش بازداشت شده است.

نوشين عبادي خواهر شيرين عبادي بازداشت شد

همچنين نوشين عبادي، استاد دانشکده پزشکي‌ دانشگاه آزاد تهران و خواهر شيرين عبادي ساعت ۹ شب گذشته توسط ۴ نفر از مأمورين وزارت اطلاعات در منزل خود دستگير و به زندان منتقل شده است.

مدرسه فمينيستي

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .