بيانيه جبهه ملي ايران-اروپا در مورد سرکوب خونين تاسوعا وعاشورا

ايران آزاد  پيروز است

 

‫به دنبال سرکوب تظاهرات مسالمت آميز دراعتراض به تقلب آشکار در انتخابات رياست جمهوري در خرداد ماه گذشته، رژيم جمهوري اسلامي در ماههاي اخير دامنه سرکوب خود را از انتخابات خرداد ماه وسيعتر کرده است . رژيم جهل وجنون اکنون نه تنها خواستها واعتراضات مسالمت آميز واصولي مردم را به خاک و خون مي کشد ، بلکه با دستگيري وسيع فعالان سياسي و بر هم زدن نشستهاي مدني وسياسي تلاش در باز گردندان شرايط پيش از انتخابات را دارد.

‫رژيم کودتا هنوز ميپندارد با ايجاد فضاي رعب و وحشت و با تکيه بر سرنيزه، مي تواند مردم را به خانه‌ها بازگرداند. اما ملت ايران که خود را در يک زندان بزرگ ميدانند چه وحشتي از اوين وکهريزک ميتوانند داشته باشند. مردم ايران امروز بار ديگر جهت تحقق حقوق اوليه خود ، يعني آزادي هاي سياسي ومدني، حقوق دمکراتيک وحق حاکميت ملت، که از انقلاب مشروطيت و انقلاب بهمن ۵۷ تاکنون برآورده نشده به پا خاسته اند .

‫کودتاي ولي فقيه وسران خائن سپاه، فشار و سبعيت خود را دروزهاي تاسوعا وعاشورا دو چندان کرده.  بي محابا شهروندان معترض درتظاهرات مسالمت آميز را به گلوله مي بندد ودسته دسته آنها را دستگير و بدون محاکمه روانه زندان مي کند.  به نام اسلام به حسينيه ها حمله مي کند و به نام پاسداري از ايران به دستگيري شخصيتهاي ملي ايران ، ازجمله دکتر موسويان ، دبير هيئت اجرائي جبهه ملي ايران، دکتر يزدي دبير کل نهضت آزادي ايران ، مهند س خادم جوان مبارز جبهه ملي ايران و... مي پردازد. اين نه نشان از قدرتشان که نشان ضعف و پايان اقتدار آنان است.

‫جبهه ملي ايران- اروپا  تنها راه برون رفت از بحران کنوني را تمکين حکومت به خواست هاي قانوني ملت وکناره گيري کامل حاکميت از قدرت مي داند.

‫مردم مبارز ايران،  دلاوران کردستان ومازندران، غيوران آذربايجان و فارس و سراسر خطه ايران،  ديگر زمان آن رسيده است که به عمر اين رژيم پايان داده شود و شعار «جمهوري ايراني» که خودجوش از ميان شما مردم سلحشور برخاسته است واقعيت پيدا کند.  ترديد نبايد داشت که ما اين هدف مقدس را بدون خشونت  و با مسالمت و بردباري تحقق خواهيم بخشيد.

‫نيروهاي مسلح کشور،  ايستادگي شما در برابر مردم تنها به تشديد بحران منجر خواهد شد که به زيان همه ما و کيان ايران ماست.  شما ضامن امنيت ايران وجان مردم آن ميباشيد، با نافرماني و سرپيجي از فرماندهان جنايتکار خود به صفوف ملت بپيونديد تا آزادي ايران را که نزديک است با هم جشن گرفته و پاس داريم.

‫شوراي عالي جبهه ملي ايران - اروپا
‫سه شنبه بيست و نهم دسامبر ٢٠٠٩