قیمت هرشانه تخم مرغ به 6500 تومان رسید

قیمت هر شانه تخم مرغ به 6500 تومان، گوشت قرمز کیلویی 18 هزار تومان و گوشت مرغ به کیلویی 3500 تومان رسیده است! آجیل شب عید در کیفیت معمولی نیز حداقل کیلویی 12 هزار تومان فروخته می شود. در حال حاضر در بازار تهران هیچ میوه ای زیر کیلویی هزار تومان وجود ندارد و قیمت انواع شکلات و شیرینی نیز آنچنان بالاست که خرید آن هرگز با دخل و خرج بسیاری از افراد همخوانی ندارد.

سفر 50 هزار توريست به بحرين لغو شد

در پي افزايش تنش هاي سياسي در کشور بحرين، برنامه هاي رو به گسترش توريسم دريايي اين کشور، به حالت تعليق درآمد. طي اين ناآرامي ها سفر 50 هزار توريست به بحرين لغو شده است.

خبرگزاري ميراث فرهنگي ـ گردشگري ـ با بروز ناآرامي هاي سياسي و کاهش رفت و آمد توريستها به بحرين صنعت تازه پاي توريسم دريايي در اين کشور به شدت دچار آسيب شده است.

به گزارش خبرگزاري رسمي امارات، بحرين که طي سال هاي اخير موفق به جذب تعداد قابل توجهي توريست خارجي در صنعت توريسم گشت دريايي شده بود، طي ناآرامي هاي داخلي با لغو گسترده برنامه سفر نزديک به 50 هزار توريست خارجي مواجه شد. اين ميزان کاهش در سفر توريست هاي خارجي ، سبب خسارتي بالغ بر 5 ميليون دلار در صنعت توريسم دريايي اين کشور شده است.

اين درحالي است که کشور بحرين پيش از بروز ناآرامي ها شاهد رشد سريعي در بخش توريسم دريايي خود بود و با جلب 150 هزار توريست خارجي و حضور نزديک به 70 کشتي در بندر اين کشور طي فصل اخير توريسم دريايي، جايگاه مهمي را در توريسم دريايي خليج فارس بدست آورده بود.

مقامات بحرين پيش از اين اعلام کرده بودند که با اجراي طرح‌هاي ويژه و فعاليت بيش از 100 خط کشتي راني در فصل کشتي‌راني در صدد جذب توريست‌ها از سرتاسر خاورميانه و اروپا هستند.

طي فصل گشت‌هاي دريايي در منطقه خليج فارس که معمولا از ميانه اکتبر تا ماه مه ادامه مي‌يابد، بحرين تنها در فصل گذشته يعني از اکتبر 2009 تا ماه ماه 2010 موفق به جلب 150 هزار توريست خارجي و حضور نزديک به 70 کشتي در بندر اين کشور شد.

کشور بحرين تا سال گذشته نيز براي معرفي و مطرح کردن خود به عنوان يکي از پيشگامان اندک خطوط دريايي که در منطقه خليج فارس فعاليت مي‌کنند، موفقيت اندکي داشته است اما اخيرا با راه اندازي خطوط و ترمينال‌هاي دريايي جديد در کشور امارات، بازار توريسم دريايي بحرين نيز فرصت رشد يافته است.

صنعت گردشگري اساسا نقشي محوري دراقتصاد بحرين دارد که با توجه به آمار ارائه شده از سوي شوراي جهاني سفر و توريسم سهم اين بخش در اقتصاد بحرين به بيش از 2 ميليارد دلار تا پايان سال جاري ميلادي افزايش خواهد يافت که برابر با 8.6 درصد از کل توليد ناخالص ملي اين کشور خواهد بود. کارشناسان پيش بيني کرده بودند که اين ميزان تاسال 2020 به 4 ميليارد دلار افزايش يابد.

بروز ناآرامي‌هاي اخيرو لغو فعاليت هاي در توريسم دريايي بحرين، بسياري ازاين چشم اندازها و فرصت را در هاله ابهام فروبرده است.

شلیک مزدوران رژیم به کولبران در شهر "نوسود

خبرگزاری هرانا - در پی شلیک نیروهای انتظامی به کولبران مرزی در شهر "نوسود"، یک نفر کشته و ۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بعد از ظهر روز سه‌شنبه دوم فروردین ماه‌، نیروهای نظامی و انتظامی در شهر نوسود واقع در ۴۵ کیلومتری شهر پاوه‌ و مرز عراق، به‌ سوی کولبران مرزی شلیک کردند.

بر اثر این تیراندازی مستقیم یک جوان ۲۰ ساله‌ به نام "پورمند خسروی" کشته‌ و ۲ نفر دیگر زخمی شدند؛ حال یکی از زخمی شدگان که به‌ بیمارستان سپاه کرمانشاه منتقل شده‌، وخیم گزارش شده است.

گفته می‌شود این اقدام نیروی انتظامی با واکنش و اعتراض شهروندان نوسودی روبرو شده‌ و درگیری‌هایی بین شهروندان و نیروهای انتظامی روی داده است.

برخی کارگران یکسال است حقوق نگرفته اند

سایت تحول سبز: وضعیت کارگزان بسیاری از واحدهای صنعتی در استان قزوین، وضعیت مطلوبی نیست، آن هم در شب عید که همه خانواده ها در تدارک برگزاری مراسم تحویل سال و مجبور به خریدهای شب عید هستند، این کارگران نزدیک به یک سال و حتی در مواردی بیش از یک سال است که حقوق دریافت نکرده اند.

امیر طاهرخانی ضمن بیان مطلب فوق به تابناک، افزود: وقتی انسان فکر میکند که این افراد چگونه باید شب عید خود را بگذرانند، برایش قابل تحمل نیست. از این جهت سعی کردیم تا نظر مسئولین را به این امر جلب کنیم تا چاره ای بیندیشند تا در مقطع فعلی مشکل آنها لااقل حل شود.

این نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مسوولان اجرایی استان گفت: خود آقایان متولی امر کمتر از ۱۰ کارخانه را می شمارند اما آمار واقعی بیشتر از اینهاست. بسیاری از کارخانه ها هستند که واگذار شده اند و تکلیف کارگرانشان معلوم نیست.

صاحبان این کارخانه از وام استفاده کرده اند اما وضعیت کارگرانشان تغییری نکرده است. برخی از کارخانه ها هم با بحران روبه رو هستند.

خانه کارگر این رقم را حدود ۵۰ کارخانه اعلام کرده است. حالا اگر یک کارخانه هم با چنین وضعیتی روبه رو باشد، باز هم برای رفع مشکل کارگران باید تلاش شود.

طاهرخانی با بیان اینکه سالهاست که کارگران استان با این قبیل مشکلات درگیرند و هنوز چنین مشکلی وجود دارد، افزود: من از وزیر محترم صنایع می پرسم که آیا شما با چنین مشکلی در شب عید روبه رو شده اید؟ آیا مسئولان می توانند این وضعیت را تصور کنند؟ چرا اقدامی برای حل این معضل صورت نمی گیرد؟

این نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی ضمن اینکه مهمترین عامل این مشکلات را سوء مدیریت خواند، افزود: برخی از مسئولان به فکر خودشان هستند و به فکر چاره ای برای حل مشکلات کارگران نیستند. من معتقدم مسئولان و تصمیم گیرندگان در جریان این مشکلات هستند و تا حدودی عمداً اقدامی نمی کنند. حمایت جریانات مشکوک هم به پیچیده شدن معضل کمک کرده که امیدواریم به خودشان بیایند. بخش دیگری از مشکلات هم به کمبود مواد اولیه بر می گردد که باعث شده چرخ کارخانه های استان متوقف شود.

بنزین پتروشیمی قابل استفاده در خودروهای داخلی نیست

سایت آفتاب: مدیرعامل پتروشیمی گفت: بنزین تولیدی واحدهای پتروشیمی به دلیل اکتان بالا امکان استفاده مستقیم در خودروهای داخلی را نداشتند.

عبدالحسین بیات مدیرعامل شرکت پتروشیمی افزود: انتشار اخبار مربوط به کیفیت کم بنزین پتروشیمی‌ها از سوی دشمن بوده است. چرا که آنها 2 سال تلاش کردند تا فروش بنزین ایران را تحریم کنند اما ما ظرف یک هفته تمام این رویا را به هم زدیم. ابتدای اطلاع‌رسانی در این خصوص اگر یادتان باشد سایت‌های همراه با دشمن می‌نوشتند که این امر امکان‌پذیر نیست و این امر را به نوعی بلوف سیاسی می‌خواندند .اما وقتی دیگر مطمئن شدند که این اتفاق افتاده شروع کردن به اطلاع‌رسانی درخصوص آلوده بودن این نوع بنزین تولیدی تا به نوعی به ایجاد تنش در جامعه برسند.

وی افزود: اما باید بگویم که ما مدعی این نکته هستیم که بنزین تولیدی ما از کیفیت بیشتری نسبت به بنزین تولیدی در پالایشگاه برخوردار است. چرا که بنزنی تولیدی ما با اکتان 95 تا 110 تولید می‌شود و باید بگویم که به‌صورت مستقیم در خودروهای ایرانی قابل استفاده نیست و باید آن را به شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی تحویل دهیم تا با بنزین عادی مخلوط شود. چرا که باید عدد اکتان آن تنظیم شود و به حدود 88 برسد.

پلمب ۴۵ واحد کافی‌شاپ و قهوه‌خانه در نیشابور

خبرگزاری هرانا - فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: ۴۵ واحد کافی‌شاپ و قهوه‌خانه در این شهرستان در راستای برخورد با مظاهر علنی فساد پلمب شد.

به گزارش فارس، ابوالقاسم باروح عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیشابور، اظهار داشت: برخی پلمب‌ها، فک‌پلمب شده است که باید دستگاه قضایی برخورد جدی کند.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: اگر مدیریت کلان‌نگر باشد، فعالیت‌ها زیرزمینی نمی‌شود.

در این جلسه که به‌منظور برخورد با مظاهر علنی فساد در مراکز تفریحی نیشابور برگزار شده بود، رئیس اداره بازرگانی نیشابور نیز گفت: کمیسیون نظارت شهرستان به این جمع‌بندی رسید که سقف صدور قهوه‌خانه را ببندد.

وی تصریح کرد: تمام واحدهای صنفی دارای پروانه کسب پایان سال باید به خارج از شهر انتقال یابند.

حذف یارانه ها؛ تعطیلی کارخانه ها در سلماس

خبرگزاری هرانا - اجرای طرح هدفمند کردن یارانه در طی ماههای گذشته تعطیلی کارخانه‌های زیادی را با خود همراه داشته است.

بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کارخانه قند و شکر آرش و کارخانه فراورده‌های لبنی و شیر مهسا و کارخانه زولا سوت وکارخانه فراورده‌های گوشتی پالیده و همچنین استخر تفریحی ورزشی مروارید واقع در جاده ارومیه و سلماس کاملا تعطیل شده و ده‌ها کارگر آنان بیکار شده‌اند.

همچنین کارخانه‌های فراورده‌های لبنی قلندری و ظروف یکبار مصرف اطمینان همگی واقع در شهرک صنعتی شهرستان سلماس در حال تعطیل شدن هستند و در این راستا اقدام به تعدیل نیروهای خویش کرده‌اند و تعدادی از کارگران خویش را اخراج کرده‌اند.