سه شنبه شانزدهم شهریور ١٣٨٩


وزير نفت جمهوری اسلامی می‌گويد ايران از واردات بنزين بی نياز شد

وزير نفت دولت دهم می گويد، جمهوری اسلامی در هفته جاری از واردات بنزين بی‌نياز شده است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی وابسته به وزارت نفت، مسعود ميرکاظمی روز سه شنبه اعلام کرد وزارت نفت در پی تشديد تحريمها طرحی فوری را اجرايی کرده که به دنبال اجرای آن، توليد روزانه بنزين به ۶۶ و نيم ميليون ليتر افزايش يافته است. بر اساس آنچه وزير نفت دولت دهم گفته، استفاده از واحدهای پتروشيمی برای توليد بنزين، راهکار اين وزارت برای تامين بنزين مورد نياز بوده است. پيش از اين، توليد روزانه بنزين در داخل ايران ۴۴ ميليون ليتر بود و روزانه دست کم ۲۰ ميليون ليتر بنزين از خارج وارد می شد. مسعود ميرکاظمی در حالی از خودکفايی در توليد بنزين خبر داده است که هفته گذشته گمرک جمهوری اسلامی گزارش پنج ماهه تجارت خارجی ايران را منتشر کرد و بر اساس اين گزارش، بنزين با اختصاص ۱۰ درصد از کل واردات ايران، صدر نشين کالاهای وارداتی بود.


رئیس کمیسیون ویژه مجلس: دولت قصد دارد یارانه های نقدی را هر دو ماه بپردازد

رئیس کمیسیون ویژه مجلس در بررسی طرح تحول اقتصادی دولت می گوید: دولت احمدی نژاد به وعده خود در ریختن یارانه نقدی به حساب مردم از 2ماه قبل از افزایش قیمت‌ها عمل نخواهد کرد. به گفته غلامرضا مصباحی مقدم به خبرگزاری مهر، دولت قصد دارد یارانه نقدی را هر 2 ماه یک‌بار به حساب مردم بریزد که برخلاف وعده قبلی آن است که گفته بود هرماه اینکار را خواهد کرد. غلامرضا مصباحی مقدم افزوده که در جلسه مشترک مجلس و دولت تذکر داده است که اگر قرار است قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از مهر ماه به اجرا گذاشته شود، دولت باید یارانه های نقدی را تاکنون پرداخت کرده باشد.


مصرف کنندگان برق در تهران با افزایش شدید قیمت برق مواجه شده اند

مصرف کنندگان برق در تهران با دریافت قبض های برق تابستان خود با افزایش شدید قیمت برق مواجه شده اند. این درحالی است که قانون هدفمند کردن یارانه ها و آزاد شدن قیمت برق، هنوز به اجرا در نیامده است. به گزارش خبرگزاری مهر، پس از چند استان، اکنون تهرانی ها با افزایش فوق العاده بهای برق مصرفی خود روبرو شده اند. مسئولان، در آغاز تابستان هشدار داده بودند که مصرف كنندگان ِ بيش از 300 كيلووات ساعت برق در ماه، علاوه بر محاسبه تصاعدی قیمت برق، جريمه هم خواهند شد. مصرف کنندگان می گویند گرمای بی سابقه تابستان امسال سبب شد تا وسایل خنک کننده خود را ساعاتی طولانی تر روشن نگه دارند.


 122 نماينده مجلس به تعیین نمایندگان ویژه از سوی احمدی‌نژاد اعتراض کردند

به گزارش خبرگزاری ايلنا، 122 نماينده در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، به محمود احمدی ‌نژاد در مورد تعیین نماینده ویژه در مسائل سیاست خارجی اعتراض کردند. به گفته این نمایندگان، این اقدام غیر قانونی و موازی کاری است. تذکر دهندگان، خواستار تبعیت محض محمود احمدی نژاد از آیت الله خامنه ای شده اند که پس از اعتراض ها، از جمله از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، گفته است که در سیاست خارجی باید از موازی کاری پرهیز شود. محمود احمدی نژاد، اخیرا نمایندگان ویژه ای در امور خاورمیانه، آسیا مرکزی، دریای خزر و افغانستان منصوب کرد.


جمعی از معلمان باردیگر در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند

جمعی از معلمان قراردادی برای چندمین بار در اعتراض به سیاست استخدامی وزارت آموزش پرورش در مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند. خبرگزاری مجلس، شمار این معلمان را 100 نفر ذکر کرده که از استان‌های اصفهان، مازندان، آذربایجان شرقی و خراسان‌رضوی به تهران آمده بودند. برپایه این گزارش، معترضین می گویند در حالی‌که وزارت آموزش و پرورش گفته است که به آنها نیاز ندارد، همزمان شماری از بازنشستگان را به کار گرفته و یا از برخی معلمان رسمی، در دو شیفت استفاده می‌کند. تجمع‌کنندگان همچنین گفته اند که به آنها اجازه شرکت در آزمون استخدامی امسال داده نشده است.


آمريکا گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی درباره ايران را نگران کننده خواند

در پی انتشار گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی درباره ادامه غنی سازی اورانيوم در ايران برغم قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل، آمريکا اين گزارش را "نگران کننده" توصيف کرد. سخنگوی کاخ سفيد، گزارش آژانس را نشانگر سرپيچی ايران از تعهدات بين المللی هسته ايش، و نزديک شدن آن به آستانه برخورداری از قابليت ساخت سلاحهای هسته ای دانسته است.

ایران: گزارش تازه آژانس بین المللی انرژی اتمی دارای انگیزه سیاسی است

مسئولان جمهوری اسلامی می گویند که گزارش تازه آژانس بین المللی انرژی اتمی با انگیزه سیاسی نوشته شده است. رامین میهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، علی اکبر صالحی ، رئیس سازمان انرژ ی اتمی ایران و علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بدون نام بردن صریح از یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس، او را متهم کرده اند که زیر فشار سیاسی آمریکا و غرب گزارش خود را تهیه کرده است. رامین میهمان پرست روز سه شنبه گفت که ایران بیشترین همکاری را با آژانس داشته و این گزارش تاثیری بر نحوه برخورد جمهوری اسلامی با آژانس یا مذاکرات هسته ای نخواهد داشت. یوکیو آمانو، در تازه ترین گزارش خود که روز دوشنبه انتشار یافت، گفته است که بدلیل همکاری نکردن ایران، آژانس همچنان قادر نیست ماهیت برنامه هسته ای ایران را روشن کند.

 


معاون احمدی نژاد، از تبلیغ کالاهای خارجی در تهران انتقاد کرد

محمد رضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد، روز دوشنبه، بر ضرورت جلوگیری از تبلیغ کالاها و محصولات خارجی بویژه، به گفته او، "تولیدات کشورهای معاند در سطح شهر تهران"، تاکید کرد. بر پایه گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رحیمی، با انتقاد از تبلیغ برخی کالاهای لوکس که توسط، به گفته او، "کشورهای زورگو و سلطه گر" تولید می شود، از دستگاه های مربوطه خواست به این وضعیت سر و سامان دهند. معاون اول رئیس جمهوری ایران، تصمیم گیری ها و مصوبات تهران را در تمامی نقاط کشور تاثیر گذار توصیف کرد.


رئيس‌جمهوری مصر از احتمال بروز خطرهای جديد در خليج‌فارس ابراز نگرانی کرد

حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری مصر از احتمال بروز خطرهای جدید در خلیج فارس ابراز نگرانی کرد و گفت این خطرات، ثبات و امنيت اين منطقه را تهديد می‌کند.

آقای مبارک، بدون نام بردن از ایران، به خطرهای احتمالی در منطقه خلیج فارس اشاره کرد و آن را در کنار مسائل و مشکلات در افغانستان، پاکستان، عراق، لبنان، سودان و سومالی، مهم دانست.

حسنی مبارک در حالی از بروز «خطرهای جدید» در خلیج فارس سخن گفته که دولت مصر هفته پيش اعلام کرد، در اعتراض به اظهارات وزير خارجه ايران، درباره از سرگيری مذاکرات مستقيم صلح فلسطينی‌ها و اسرائيل، سفر وی به قاهره را به تعويق انداخته است.


درختان « باغ فین کاشان» در خطر نابودی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری میراث‌فرهنگی، باغ فین‌ کاشان و درختان آن در معرض خطر قرار دارد.

بر اساس این گزارش، زمستان سال گذشته، دست‌کم یک‌صد درخت کهنسال در باغ فین کاشان آسیب دیده و قطع شدند و بقیه درختان همچنان در معرض خطر قرار دارند.

این خبرگزاری گزارش داده که به جای این درختان کهنسال، یک‌صد نهال ِ دو ساله کاشته شده است.

در این گزارش آمده، احداث کانال‌های کابل برق، لوله‌‌گذاری‌‌های تاسيساتی در کنار درختان کهنسال، استفاده از سیمان و آهک برای ساخت‌وساز در باغ و آبیاری نادرست، لطمات جبران‌ناپذیری به آنها وارد کرده است.

باغ فین کاشان عمارتی باستانی، یکی از باغ‌های اصیل ایرانی و از مهم‌ترین نقاط گردشگری کاشان است.


یکی از مهمترین شاهرگ های مالی رژیم مسدود شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد یک بانک دیگر مرتبط با رژیم تهران را در آلمان مورد تحریم قرار داده است.

بنا به بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، بانک Europäische-Iranische Handeslbank در شهر هامبورگ در شمال آلمان به بانکهای وابسته به رژیم تهران که در برنامه های هسته ای این رژیم دست دارند، خدمات بانکی ارائه می داده است.

این بانک از امروز در لیست سیاه تحریمهای بین المللی قرار گرفته و از سیستم مالی آمریکا حذف شده است.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، بانک مزبور یکی از آخرین کانالهای دسترسی رژیم تهران به سیستم مالی اروپا بوده که از این پس مسدود می شود.

یکی از مهم‌ ترین شاهرگ‌ های مالی رژیم

رادیو آلمان: دولت آمریکا نام یک بانک ایرانی در آلمان را در فهرست سیاه تحریم‌های خود قرار داد. به گفته وزارت دارایی آمریکا، "بانک تجارتی ایران و اروپا" که مقر آن در هامبورگ است، یکی از مهم‌ترین شاهرگ‌های مالی ایران به‌شمار می‌رود.

وزارت دارایی آمریکا روز سه‌شنبه (۷ سپتامبر) اعلام کرد که بانک تجارتی ایران و اروپا (EIH) روابط مالی مهمی با سایر بانک‌ها در ایران دارد. به نظر مسئولان وزارت دارایی آمریکا، این موسسات تجاری در ایران با برنامه‌های نظامی کشور در ارتباط هستند.

در نتیجه‌ی اعلام تحریم این بانک در هامبورگ، کارفرمایان آمریکایی اجازه‌ی هیچ‌گونه معامله‌ی تجاری با این موسسه‌ی مالی را ندارند و امکان ارتباط این بانک با سیستم مالی آمریکا قطع شده است. وزارت دارایی ایالات متحده اعلام کرد که این تصمیم در هماهنگی و با نظر مقام‌های دولت آلمان اتخاذ شده است.

وزارت دارایی آمریکا این بانک مستقر در هامبورگ را متهم می‌کند که از جمله در سال ۲۰۰۷ میلادی در ارتباط با یک بانک ایرانی امکان تجاری خرید اجناسی را به ارزش بیش از سه میلیون دلار برای استفاده در برنامه‌های موشکی ایران به‌وجود آورده است. در سال گذشته نیز بانک تجارتی ایران و اروپا (EIH) در همکاری با بانک ملت در ایران، معامله‌ای تجاری به ارزش حدود ۳۵۰ هزار دلار با یک دلال فروش اسلحه انجام داده است.

استوارت لیوی، معاون مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا، در این باره اظهار داشت: «بانک تجارتی ایران و اروپا به عنوان یکی از آخرین امکان‌های ایران برای تبادل تجاری با سیستم مالی اروپا، ارتباطات وسیعی را به‌وجود آورده بود».

وی افزود: «با تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، برای این کشور بسیار سخت خواهد شد که بانکی را مانند بانک تجارتی ایران و اروپا برای همکاری تجاری بیابد.»

بنا بر گزارش‌های رسیده، بانک تجارتی ایران و اروپا (EIH) هفدهمین بانک خارجی است که از سوی ایالات متحده به دلیل تجارت با ایران در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار گرفته است.


مقابله جويی در برابر جامعه جهانی: تحریمها را دور می زنیم

به گزارش صدا و سیمای رژیم، خامنه ای روز سه شنبه در دیدار با شماری از کارگزاران رژیم بر ادمه فعالیتهای اتمی جمهوری اسلامی تاکید کرد و با اشاره به فشارها و تحریمهای بین المللی علیه حکومتش گفت، برای مقابله با این فشارها باید "اقتصاد مقاومتی" بوجود آوریم.

خامنه ای در ادامه سخنان خود در یک مقابله جويی آشکار در برابر جامعه جهانی گفت، مسئولان بدون تردید این تحریم ها را دور می زنند و تحریم کنندگان را ناکام می گذارند.

خامنه ای با نگرانی از پیامدهای تحریمها و احتمال بروز اعتراضات مردمی علیه رژیم افزود، دشمنان تلاش می کنند مردم را با فشارهای اقتصادی به ستوه بیاورند تا مردم این فشارها را ناشی از عملکرد دولت بدانند و رابطه دولت و ملت قطع شود، اما آنها این ملت را نشناخته اند و در محاسباتشان کاملا اشتباه می کنند.


قتل یک نوجوان اهل سنت در قشم بدست نیروهای رژیم

خبرگزاری هرانا - صبح امروز سه شنبه شانزدهم شهریورماه یک نوجوان اهل سنت و ساکن جزیره قشم به ضرب گلوله از ناحیه سر در دم کشته شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، صادق دولابی زاده اهل روستای دولاب از توابع قشم که صبح امروز به قصد ماهی گیری به دریا رفته بود توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر و کنار ساحل در مقابل دیدگان اهالی از ناحیه سر هدف قرار گرفت و در دم جان باخت.

این نوجوان که در مقطع اول دبیرستان درس می خواند برای گذران زندگی خانواده اش مجبور به کار بوده و روزانه به منظور ماهی گیری به سمت دربا عظیمت می کرد که امروز توسط گشت دریایی نیروی انتظامی دستگیر و به ساحل هدایت می شود.

پس از مشاهده ی این صحنه تنی چند از اهالی منطقه برای آگاهی بیشتر از ماجرا و نجات جان این نوجوان نزدیک ایشان می شوند که اما با تیر اندازی سه تن از ماموران نیروی انتظامی رویرو می شوند. این ماموران پس از ضرب و شتم صادق دولابی زاده با شلیک گلوله به سر، وی را از پای درمی آوردند.

دو تن از ماموران با مشاهده ی این صحنه و خشم مردم حاضر در صحنه از آن منطقه گریخته و یکی از آن ها به دست مردم گرفتار می شود و پس از ضرب و شتم توسط مردم همراه با جسد نوجوان به اداره اطلاعات قشم تحویل داده می شود.

پدر خانواده ی دولابی زاده سال هاست که از بیماری رنج می برد و تنها نان آور خانه همین نوجوان بوده است.

لازم به ذکر است سالانه تعداد زیادی از جوانان این منطقه به دلیل برخورد بد نیروی انتظامی کشته می شوند.

جزیره قشم در جنوب ایران قرار دارد و شغل اکثر مردم این منظقه صیادی است. بیش از ده سال است که مردم این منطقه با خشک سالی مواجه اند و در وضعیت نامساعدی از لحاظ معیشت به سر می برند. فقر و تنگ دستی در بیش از هشتاد روستای این جزیره مردم را در بدترین شرایط زندگی قرار داده است.


سپاه: فتنه اخیر لطمه های بزرگی به انقلاب زد

دانشجونیوز: سردار سرلشكر محمدعلی جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران در سخنانی جمهوری اسلامی را حکومتی "تحت رهبری داهیانه نایب امام زمان" دانست.

جعفری همچنین جمهوری اسلامی را حکومتی در حال حرکت به سمت "آرمان های الهی" عنوان کرد.

فرمانده كل سپاه پاسداران این سخنان را در ضیافت افطار نیروی انسانی سپاه ویژه جانبازان و خانواده های آنان بیان کرده است.

وی گفته است: "غیر از نظام جمهوری اسلامی، مسلمانان در طول تاریخ 1400 ساله اسلام تنها 15 سال شاهد حكومت اسلامی بودند و جمهوری اسلامی امتداد همان دوران طلایی 15 ساله است."

محمدعلی جعفری همچنین با یاد کردن از حوادث سال گذشته با عنوان "فتنه" گفته است: "فتنه ای كه سال قبل سعی در به چالش كشیدن ساختار جمهوری اسلامی داشت، به مراتب از هشت سال دفاع مقدس خطرناك تر بود. جنگ هشت ساله باعث صدور انقلاب شد اما فتنه سال قبل لطمه های بزرگی به حیثیت انقلاب وارد كرد."

فرمانده كل سپاه پاسداران از افرادی که تفکر تهاجمی و ایدئولوژی جمهوری اسلامی را تمام شده دانسته اند، انتقاد کرده و گفته است: "بعضی ها فكر می كنند دوران انقلابی گری به پایان رسیده است. این یك اشتباه بزرگ است چون بنا به فرمایش امام (ره) ما هنوز در ابتدای راه هستیم و امروز بازماندگان دوران طلایی حماسه و ایثار دفاع مقدس كماكان پابرجا و مقاوم ایستاده اند تا رسالت انقلابی خود را انجام دهند و نظام اسلامی به اهداف الهی خود نزدیك تر كنند."


موج جديد حملات عليه بهاييان در سمنان

خبرگزاری هرانا - در پي ايراد سخنرانيهايي تحريك آميز عليه بهاييان كه به تازگی در برخی از مساجد سمنان صورت گرفته است موج جدیدی از حملات و فشارها بر شهروندان بهایی ساکن سمنان به راه افتاده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بر همین اساس بامداد جمعه دوازدهم شهريور ماه تعدادی از عناصر خودسر به منزل يك شهروند بهايي به نام "يحيي هدايتي" هجوم آورده كه پس از شكستن شيشه هاي منزل نامبرده متواري شدند.

در همان شب گروهي ديگر به شكستن تابلوي فروشگاه اكبر پورحسيني و تخريب و شكستن شيشه هاي اتومبيل پيمان شادمان (دو شهروند ديگر بهايي) اقدام كردند.

طبق معمول ماموران نيروي انتظامي در محل حضور يافته كه پس از تنظيم صورتجلسه، اظهار داشتند هيچ اقدامي براي رفع يا شناسايي و دستگيري عاملان نمي توانند انجام بدهند.


تولد ۵۶۵ هزار نوزاد یک میلیون تومانی

سایت کلمه: معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد: هزار و ۵۹۷ نوزاد در ۵ ماهه اول سال جاری متولد شده‌اند که تمام این نوزادان را برای دریافت هدیه یک میلیونی دولت، به بانک ملی معرفی کرده‌ایم.

محسن کرمی با اشاره به پرداخت هدیه یک میلیونی دولت به نوزادانی که از ۱ /۱ /۸۹ متولد شده‌اند، گفت: آمار نوزادانی که از ابتدای سال تا مهر متولد شده‌اند را به صورت لوح فشرده به بانک ملی اعلام می‌کنیم.

معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: از مهر به بعد فرمی را تهیه کرده‌ایم که در آن فرم نام نزدیکترین بانک محل سکونت درج و افراد را به آنجا معرفی می‌کنیم. والدین می‌توانند با ارائه این فرم برای افتتاح حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه فرزندان خود اقدام کنند.

کرمی خاطر نشان کرد: در ۵ ماه نخست سال جاری ۵۶۵ هزار و ۵۹۷ نوزاد متولد شده‌اند که ۴۵۰ هزار و ۸۳۲ نوزاد شهری و ۱۱۴ هزار و ۷۶۵ نوزاد روستایی بوده است. معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال کشور افزود: از این تعداد ۲۸۹ هزار و ۹۴۲ نوزاد پسر و ۲۷۵ هزار و ۶۵۵ نوزاد دختر بوده‌اند. به گفته کرمی، بیشترین آمار تولد در ۵ ماهه ابتدای سال جاری در تهران و کمترین آن در سمنان بوده است.


امارات چند حساب بانکی دیگر رژیم را مسدود کرد

العربیه: بانک مرکزی امارات حساب های چهار بانک را که در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند پس از اطلاع از فعالیت آنها در نظام بانکی این کشور مسدود کرد.

بر اساس آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که در نهم ژوئن گذشته به تصویب رسید و تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال کرد، فهرستی در برگیرنده اسامی 40 شرکت وفرد ایرانی در ارتباط با برنامه هسته ای یا موشکی ایران صادر گردید که دارایی های آنها در سراسر جهان باید مسدود شود.

امارات عربی متحده میزبان جمعیت زیادی از ایرانیان وشرکت های ایرانی است که فعالیت های تجاری وبانکی بسیاری از این افراد و شرکت ها به منظور اطمینان از عدم تعارض آنها با قطعنامه های شورای امنیت تحت نظارت قرار دارد .

بانک مرکزی امارات روز گذشته از بانک های این کشور خواست اطلاعات و جزئیات بیشتری را درباره وجوهی که به ایران فرستاده می شود ارائه کنند.


احضار یک فعال کارگری به وزارت اطلاعات

گزارش دریافتی: علی یزدانی فعال کارگری و از زندانیان سیاسی دهه 60 به کمیته ی پیگیری وزارت اطلاعات احضار شد. وی که در سال های 62 تا 66 به اتهام عضویت در گروه های سیاسی در زندان اهواز زندانی بود در روز 14 شهریور 89 به کمیته پیگیری وزارت اطلاعات احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت. او که تحصیل کرده رشته ی تاتر است به خاطر فضای نامناسب فعالیت های هنری سال هاست که در شرکت های مختلف به کارگری مشغول است و همواره از حقوق کارگران دفاع کرده است. اشعار علی یزدانی در مجلات راه آینده و نشریات کانون مدافعان حقوق کارگر به چاپ رسیده است. هنوز از علت احضار نامبرده اطلاعی در دست نیست


متکی از احمدی نژاد انتقاد کرد و رفتنی شد!

سایت آخرین نیوز: آیا متکی هم رفتنی شد!؟ تجربه چند سال اخیر نشان داد که آقای احمدی نژاد لااقل در قبال چنین انتقاداتی بویژه نسبت به اطرافیان اصلی خود رفتار متفاوتی در پیش گرفت چندان که هنوز خاطره برخورد با چند وزیر و کنار گذاشتن آنها به دلیل انتقاد از مشایی فراموش نشده است .

، دیروز رسانه های داخلی خبری را منتشر کردند که در آن وزیر خارجه بشدت از بقایی به دلیل اظهارات اخیرش درباره کشتار ارامنه و جنجال ناشی از آن در ترکیه انتقاد کرد .

منوچهر متكي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران در خصوص اظهارات رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي گفت: مشخص نيست آقاي بقايي بر اساس كدام مسئوليت و از چه جايگاهي اينگونه سخنان نسنجيده را بيان مي‌كند، در حالي كه هنوز آثار منفي اظهارات اخير ايشان كه موجب بروز مشكل در روابط خارجي شد، از بين نرفته است.

متكي از مسئولين و مديران به ويژه در قوه مجريه خواست هزينه كشور را در اداره روابط خارجي با ناپخته سخن گفتن در اين عرصه بالا نبرند.اگرچه این اظهارات کاملا پذیرفته و منطقی جلوه می کنداما می توان انتظار داشت رییس جمهور و اطرافیان وی هم با روی گشاده از این انتقاد استقبال کنند. تجربه چند سال اخیر نشان داد که دولت لااقل در قبال چنین انتقاداتی بویژه نسبت به اطرافیان اصلی احمدی نژاد رفتار متفاوتی در پیش گرفت چندان که هنوز خاطره برخورد با چند وزیر و کنار گذاشتن آنها به دلیل انتقاد از مشایی هنوز فراموش نشده است .

وزير امور خارجه ضمن تاکید بر پرهيز از موازي كاري در سياست‌ خارجي اظهار داشت: تضعيف دستگاه ديپلماسي كشور به ويژه در شرايط كنوني آن هم توسط برخي از اعضاي دولت مصداق بارز «بر شاخه نشستن و بن بريدن» است.

این اظهارات وی بنوعی مخالفت صریح با اقدامات اخیر رییس جمهور هم محسوب می شود و می توان پیش بینی کرد که عوارضی از این حوزه نیز بزودی متوجه متکی خواهد شد.


حمله وقيحانه کيهان حکومتی به اعضای زن دولت ایتالیا

سایت فرارو در تهران: روزنامه کیهان در ستون اخیار ویژه خود باز هم به دولت ایتالیا حمله کرد، کیهان در این حمله خود این بار چهار زن کابینه برلوسکونی را هدف قرار داده بود. این حمله در راستای اعلام حمایت این چهار عضو کابینه ایتالیا از سکینه محمدی زن محکوم به سنگسار صورت گرفت.

این روزنامه نوشت: «4تن از زنان عضو كابينه برلوسكوني به تبعيت از نخست وزير ايتاليا اعلام كردند از يك زن خيانتكار در ايران كه همسر خود را نيز با سبعيت تمام به قتل رسانده حمايت مي كنند. مارا كارفانيا، ماريا استلا جلميني، جورجا ملوني و استفانيا پرستيجا كومو در مصاحبه با يك نشريه ايتاليايي گفته‌اند ما همه سكينه ]م...[ هستيم و از تندروهاي تهران نمي‌هراسيم.»

کیهان در ادامه آورده است، كيهان البته اصراري ندارد كه اعتراف اين چند عضو كابينه عليه خود را مورد مناقشه و ترديد قرار دهد به ويژه اينكه پيش از اين گزارش هاي مستند بسياري در مطبوعات ايتاليايي منتشر شده كه نشان مي دهد برلوسكوني اغلب اين مخدرات را صرفاً از سربيماري جنسي و اختلالات حاد اخلاقي به كابينه خوانده و در واقع نوعي حرمسراي دموكراتيك!؟ وسط كابينه ايتاليا دست و پا كرده است.

به نوشته این روزنامه مارا كارفانيا وزير فرصت هاي برابر! در كابينه برلوسكوني ضمن آويختن عكس سكينه-م بر سر ساختمان وزارتخانه مزبور مي گويد من موضع سياسي مشتركي با كارلا بروني در فرانسه ندارم اما امروز؛ زير يك پرچم براي حمايت از ]س-م[ ايستاده ايم و براي همين اعلام مي كنيم همه ما يك ]س[ و يك كارلا بروني هستيم.

کیهان در ادامه نوشت: «نزديكي زياده از حد نامبرده با برلوسكوني كار را به تهديد ورونيكا همسر نخست وزير ايتاليا كشانده كه مي گويد اگر اوضاع به همين روال پيش برود طلاق مي گيرد. كارفانيا رقاصه مبتذلي است كه از 10 سال پيش در يك تلويزيون وابسته به برلوسكوني فعاليت مي كرد. او مي گويد علت ناراحتي و اعتراض همسر برلوسكوني را متوجه نشده است. نامبرده رئيس جنبش زنان! در حزب برلوسكوني (ايتاليا به پيش) هم هست.»

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .