جبهه مشارکت: انتخابات باطل است

خبرنامه اميرکبير: جبهه مشارکت با صدور بيانيه اي ضمن اعلام سناريوئي از پيش طراحي شده براي کودتاي انتخاباتي اين انتخابات را باطل دانست. متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

ملت شريف ايران

حضور با شکوه و دوران ساز شما در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در روز ۲۲ خرداد، نشانة عزمي ملي براي ايجاد تغيير و نجات ايران از پرتگاهي بود که دولت نهم پيش روي کشور و ملت قرار داده است و مي توانست نويد دهندة فردايي روشن براي ايران عزيز باشد.

ولي با کمال تأسف اعلام نتيجه شگفتي‌آور انتخابات حکايت از سناريوئي از پيش طراحي شده داشت که به هيچ وجه براي مردم قابل تصور نبود و کودتائي انتخاباتي را نشان ميداد. همانگونه که در روزهاي پاياني تبليغات انتخاباتي اتفاقاتي به هم پيوسته نگراني از چنين طرح‌ريزي و سناريو پردازي را دامن مي‌زد. توقيف روزنامه‌هاي حامي مهندس موسوي، قطع کامل شبکه پيامک، اختلال در شبکه تلفن همراه، اخلال در پذيرش نمايندگان ناظر معرفي شده از سوي مهندس موسوي و همچنين ايجاد مانع در اعمال نظارت آنان در شمارش آرا در تعداد زيادي از شعب اخذ رأي، اقدامات ايذايي توسط نيروهاي امنيتي عليه ستادهاي انتخاباتي مهندس موسوي و عدم ارائه مجوز به همايش‌ها و گردهمايي‌هاي حاميان ايشان، فيلتيرينگ کامل سايت‌هاي اطلاع‌رساني حامي مهندس موسوي در روز انتخابات، قطع کامل شبکه ارتباطي کميته صيانت از آراء، و در نهايت اعلام عجولانه و دستپاچه نتايج از پيش تعيين شده به همان شکلي که قبل از پايان راي گيري در رسانه هاي حامي دولت اعلام شده بود همه و همه نشان‌دهندة عزم جدي براي حاکم کردن خواست و اراده اقليتي اقتدارگرا و قدرت طلب به جاي رأي مردم است.

جبهه مشارکت ايران اسلامي ضمن پوزش از شما ملت ايران از آن جهت که عليرغم همه تمهيدات به سبب قانون شکني هاي دست اندکاران انتخابات سو فشارها و تضييقات دستگاه‌هاي دولت نتوانسته است از رأي شما صيانت و حفاظت نمايد اعلام مي‌دارد که از نظر اين حزب انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري تماما مخدوش و غير قابل دفاع است و لذا از متصديان امر خواستار ابطال انتخابات، برخورد قانوني با متخلفان و برگزاري مجدد انتخابات تحت نظارت کامل ملت و نمايندگان قانوني نامزدهاي انتخابات است.

همه دلسوزان ايران مي‌دانند که اين فرايند به هيچ عنوان به صلاح کشور نخواهد بود از اين رو از همه آنان مي خواهيم که تلاشي ملي را براي توقف اين روند، سامان داده و اميد و نشاط و همبستگي ملي را به جامعه ايران بازگردانند.

جبهه مشارکت ضمن اينکه دولت و مسئولين انتخابات را مسئول شرائط بوجود آمده ميداند از همه هواداران خود ميخواهد با هوشياري کامل اعتراضات خود را در چارچوب هاي مدني ساماندهي نمايند و از اقداماتي که مي تواند منجر به تنش و تشنج گردد پرهيز نمايند تا مسئولين وضع موجود نتوانند با ايجاد فضاي امنيتي و پليسي و جو سرکوب اصل مسئله و خواست شما را که ابطال انتخابات است به محاق برند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .