برنامه پيشنهادي وجيل (بيدار ماني با شمع هاي روشن)

دوستان دانشجو در صدد تدارک بر گزاري يادبودي به نام "ندا" بصورت نمادي از تمام کشته شدگان جنبش اخير و با تعبير صدا زدن همه ايرانيان براي پيوستن به اين جنبش هستند. اين برنامه بصورت وجيل يا بيدار ماني همراه باشمع هاي روشن برگزار مي شود. بسيار مهم خواهد بود که اين برنامه بطور سراسري درتمام شهرهاي ايران (اگر امکان حضور بروني نيست، درخانه ها و پشت بام ها در ساعت 9 شب پس از 5 دقيقه شعار دادن به مدت نيسماعت برگزار شود) ودر تمام شهرهايي که ايرانيان مقيم خارج امکان بر گزاري وجيل دارند اين برنامه برگزارشود. بايد تلاش کرد که با کمک رسانه هاي بين المللي مانند CNN و سازمان عفو بين الملل و سازمان هاي ديگر مدافع حقوق بشر و تشکل هاي مترقي مانند Moveon در آمريکا که بيش از 4 ميليون عضو دارد و يا اتحاديه هاي کارگري، و سازمان هاي زنان از مردم جهان خواسته شود که همزمان در اين وجيل در شهرخودشان شرکت کنند. اجراي موفقيت آميز اين برنامه نياز به همکاري، هم فکري همگان و تبليغ گسترده دارد که انتظار مي رود رسانه هاي ايراني در خارج همکاري کنند. هرکسي مي تواند با راديو وتلويويزن هاي کشور و شهر خودش تماس بگيرد و بخواهد اين برنامه را تبليغ کنند. عفو بين الملل چندين ميليون عضو در سراسر جهان دارد که مي تواند از اعضايش در خواست کند در اين برنامه شرکت کنند. شما نيز در تماس گرفتن با اين سازمان در محل زندگي خود کوتاهي نکنيد.


A Night of International Vigil

Several groups of Iranian students and scholars abroad have called for an international vigil in commemoration of all those who were martyred in the recent peaceful demonstrations in Iran . This vigil will be in the name of Neda Aqa Solatanzadeh, the young student who was brutally shot by Basij vigilantees during the peaceful demonstration in Tehran on Saturday June 21. Neda has become a rallying cry symbolizing Iranian people’s current struggle for freedom and democracy. The plan is to organize an international night of vigil on Saturday, June 27th by calling on freedom loving peoples in different countries, especially Iranian diaspora to stage a vigil by holding our candles in solidarity with people in Iran .
Let’s turn the powerful image of Neda to our symbol of unity and solidarity for a free, democratic and independent Iran , an Iran that would treat all its citizens equally regardless of their gender, ethnic, religious and class backgrounds. Let’s inform the local and international media about this international action in support of Iran ’s pro-democracy movement.

 

اين ياداشت را به همراه عکس ندا به همه شبکه هاي الکترونيکي خود و متن انگليسي آنرا به رسانه ها بفرستيد

زمان اين برنامه شنبه 6 تيرماه برابر با 27 جون پيشنهاد شده است


«شبكه دليران تهران» - چهارشنبه، 3 تير ماه 1388

درس‌هاي تجمع بهارستان

1. عصر روز چهارشنبه 3 تير ماه 1388 «دليران تهران» در يك حركت شبكه‌اي از پيش برنامه‌ريزي شده، از سراسر تهران به سوي ميدان بهارستان سرازير شدند و طبيعي است كه با انبوه نيروهاي نظامي، انتظامي، و امنيتي مواجه شوند كه از پيش ميدان بهارستان را به تصرف خود درآورده بودند تا مانع از تجمع اعتراضي مردم در ميدان بهارستان شوند.

2. اما خيابان‌هاي منتهي به ميدان بهارستان هميشه پر از شهرونداني است كه به طور طبيعي در رفت و آمدند. به همين خاطر نيروهاي امنيتي قادر نبودند افراد معترض را از افراد عادي جدا كنند. در نتيجه معترضان با استفاده از اين فرصت، و در كمال خونسردي از لابه‌لاي نيروهاي انتظامي عبور مي‌كردند و خودشان را به مقصد اعلام شده مي‌رساندند.

2. به اين ترتيب، پس از گذشت حدود نيم ساعت پياده‌روهاي ميدان بهارستان و خيابان‌هاي صفي‌عليشاه، ظهيرالسلام، ملت، اكباتان، جمهوري، مصطفي خميني(خيابان بهارستان) از جمعيت در حال حركت لبريز مي‌شوند و وحشت نيروهاي انتظامي، كه خود را در محاصره‌ي زنان و مردان عادي كشور مي‌بينند، افزايش مي‌يابد. اين نيروهاي تحت فرمان كودچيان چه مي‌توانستند كرد؟

3. در اين مرحله نيروهاي انتظامي و امنيتي بدون هيچ عذر موجهي به ميان جمعيت هجوم مي‌آورند تا آنان را متفرق كنند و مردم نيز در نهايت تدبير و پختگي، و بدون آنكه بهانه‌اي به دست نيروهاي امنيتي بدهند، از آن محل پراكنده مي‌شدند و به مكان ديگري مي‌رفتند.

4. تا ساعت 18 و 45 دقيقه كه راوي اين گزارش در صحنه حضور داشت، درگيري جدي خشونت‌آميزي بين معترضان و نيروهاي امنيتي رخ نداد. هرچند تصميم مردم به مقاومت كاملاً جدي به نظر مي‌رسيد و احتمال مي‌رود كه نيروهاي امنيتي سرانجام از تجهيزات سركوبي خود استفاده كنند.

درس‌هاي تجربه‌ي بهارستان

1. برخلاف تصور رايج، مردم تهران در ساختار نويني سازمان‌يابي شده‌اند كه مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن عبارت است از:

1. 1. اين ساختار سلسله مراتبي نيست و رابطه‌ي اعضاء آن «شبكه‌اي» است. به اين معنا كه هر عضو آزاد است با هر فرد ديگري از جمعيت عظيم تهران ارتباط برقرار كند.

1. 2. رابطه‌ي شبكه‌اي بين دليران تهراني هيچ ارتباط سازماني با احزاب و تشكل‌هاي سياسي شناخته شده ندارد. به همين دليل دستگيري تمام افراد سياسي شناخته شده نيز تأثير فلج‌كننده‌اي بر جنبش سبز مردم تهران نخواهد گذاشت.

1. 3. رابطه‌ي شبكه‌اي دليران تهراني، محصول تكنولوژي‌هاي ارتباطي جديد است كه خوشبختانه كودچيان قادر به نابود كردن اين تكنولوژي‌هاي مدرن نيستند.

2. انتشار تصاوير صحنه‌هاي دلخراش شهادت ندا آغاسلطان از شبكه‌هاي تلوزيوني سراسر جهان و سركوبي بي‌رحمانه‌ي شهرونداني كه مشروع‌ترين خواست تاريخي خود را به مظلومانه‌ترين روش ممكن طلب مي‌كنند، كم‌ترين اعتباري براي كودتاچيان در سطح ملي و بين‌المللي باقي نگذاشته است. به همين خاطر تمام معترضان حاضر در بهارستان اطمينان مطلق داشتند كه كودتاچيان رفتني هستند.

3. به رغم انبوه نيروهاي انتظامي كه سوار بر موتور سيكلت‌ها در خيابان‌هاي پرازدحام گرفتار شده‌ بودند، معترضان به خوبي احساس كردند كه اين نيروها، نه از نظر فني و فيزيكي، بلكه از نظر روحي و رواني مطلقاً آمادگي سركوب شديد هموطنان خود را ندارند و فقط مجبورند مانع از تجمع مردم در ميدان بهارستان شوند.

4. آخرين نكته اينكه، براي دعوت از دليران تهراني براي شركت در اعتراض‌هاي مسالمت‌آميز اصلاً لازم نيست از اعتبار مهندس موسوي هزينه كرد و وي را مجبور ساخت تا حضور خود را به دلايل قابل فهم تكذيب كند. اما لازم است «شبكه‌ دليران تهران»، پيش از هر فراخوان، نظرسنجي كند.


نداي مردم

نامه به دختر خامنه اي
سلام بشري حسيني خامنه اي ، دختر بزرگ رهبر انقلاب

اين خواهر ها و هم کلاسي هاي تو هستند که کشته مي شوند ، بشري حسيني خامنه اي ، دختر بزرگ رهبر ايران ، علي خامنه اي

نمي دانم مرا به ياد مي آوري يا نه ؟ ما هشت سال در يک مدرسه درس خوانديم؛ مدرسه رفاه را مي گويم، همان مدرسه که فرمان انقلاب از آنجا صادر شد و روي پشت بام هايش سران رژيم تيرباران شدند. يادت مي آيد؟
شايد بيشتر بايد راهنمايي ات کنم تا مرا به خاطر بياوري، من در تيم واليبال مدرسه بودم. خيلي وقت ها زنگ تفريح ها روبروي هم مي ايستاديم و بازي مي کرديم.
تو هميشه با يک تويوتاي سفيد به مدرسه مي آمدي ؛ سه تا اسکورت تو راهميشه همراهي مي کردند که يکي از آن سه تا ، خانم زورمند ، در مدرسه هم مراقب تو بود؛ هر جا که مي رفتي او هم با تو بود.
داستان آن روزها داستان تبعيض آشکاري بود که هميشه مدير ها و معلم هاي مدرسه بين ما و تو مي گذاشتند. شايد خيلي وقت ها اين تبعيض ها را مي فهميدي و شايد هيچ وقت دقت نمي کردي که چطور در هر قرعه کشي در مدرسه نام تو بود که از صندوق بيرون مي آمد. اين مهم نبود اما هميشه خشمي پنهان را در ما که بچه هايي 11 -12 ساله بوديم بر مي انگيخت. يادم نمي رود دوران جنگ صرب ها و بوسني ها بود و قرار بود هر کلاس براي مجروحين بوسني پول جمع کند وهر کلاسي که مبلغي بيشتر جمع کرده بود به اردوي لواسان برود. همه بچه ها پول قللک هايشان را جمع کرده ،ورده بودند. کلاس ها هر کدام بين 4000 هزار تومان تا 5000 هزار تومان توانسته بودند پول جمع کنند. رقابت سر ده تومان و بيست تومان بود. اما ناگهان تو آمدي و 30000 هزار تومان که پدرت از سهم خود داده بود براي بوسني آوردي . بازي بهم خورد و کلاس تو بدون رقيب و با اختلاف بالايي برنده شد. همه اعتراض کرديم که اين مسابقه بين بچه ها بوده نه پدر بچه ها . اما کسي به ما گوش نداد و کلاس تو بشري عزيز برنده مسابقه اعلام شد.
قصه هايي از اين دست زياد دارم که برايت بگويم اما اينجا نيامده ام تا از خاطرات دوران مدرسه برايت بنويسم. آمده ام تا بنويسم آن آشوب گراني که پدر تو از آنها ياد مي کند ما هستيم. هم کلاسي ها و هم مدرسه اي هاي خود تو. ندا که در خيابان کارگر به قتل رسيد ، دخترک معصومي که هم سن و سال من و توست ، نه سلاحي داشت نه خنجري ، گلويي داشت که آمده بود فرياد بزند حق خود را . چه کسي گفته جواب فرياد گلوله است؟ مگر يادمان رفته اين همان روشي بود که شاه پيش گرفت و نابود شد. ندا جان داده و پيکر نحيفش ديگر فرياد نمي شود تا خواب پدر تو را بر هم بزند بشري عزيز اما آيا اسلام و پيامبررحمت اينگونه زيستند که پدر تو رفتار مي کند؟ مگر نخوانده اي در نهج البلاغه که امير المومنين گفته است ” اگر خلخال از پاي زن يهودي کنده شود فرد مسلمان دق کند جا دارد”؟
صداي الله اکبر هاي اين ملت را اگر پدرت نمي شود تو که مي شنوي، نمي شنوي ؟ صداي خشم ملتي که اينچنين به شعورشان توهين شده الله اکبري است که با آن تنها به خداي واحد پناه مي برند. ملتي که روزگاري شهيد دادند و امروز اوباش خطاب مي شوند، ملتي که براي رساندن پيامشان به گوش مسئولين پاي صندوق هاي راي آمدند و اينگونه حق شان ضايع شد. يادت که نرفته کتاب ديني مان را ” الملک يبقي مع الکفر و لا يبقي مع الظلم” ؟ البته تو بيشتر از اينها خوانده اي و شنيده اي، اين را مي دانم. اما هيهات که” هفتاد سال طاعت يک شب به باد رفته”
اگر پدرت نمي داند چه در اين سرزمين و کوچه ها و خيابان هايش مي گذرد که من بعيد مي دانم نداند، اگرشعار الله اکبر را نمي شنود، بوي گاز اشک آور چشمانش را نسوزانده، صداي صفير گلوله ها به گوشش نمي خورد ، صفحه هاي اينترنت را برايش باز کن. عکس دخترک معصوم ندا را نشانش بده، روبرويش بايست . فکر مي کنم ندا هم پدري دارد ،مادري دارد ، خواهر و برادري دارد مثل تو که پدر داري. ندا يکي از همکلاسي هاي تو بوده، ندا هم در همين انقلاب اسلامي به مدرسه رفته ، ندا هم مثل تو هزاران آرزو داشته.
نگذار فرداي اين فرياد ها که غريو خشم مردم شکلي ديگر به خود خواهد گرفت درمانده و دربدر دنيايي شويد که جايي برايتان نخواهد داشت و تبعيدياني شويد که طعم تلخ حقارت جامه تن تان شود. قبل از آنکه دير شود به پدرت بگو ندا و بشري هر دو يک معنا مي دهند و هيهات از روزي که نداي فريادهاي ندا ها را نشنويم


پخش شايعه قصد مردم معترض براي گذراندن شب جمعه در بهشت زهرا

گويا نيوز:  در تهران شايعه اي دهان به دهان مي چرخد که مردم معترض قصد دارند پنج شنبه عصر از ساعت ۴ بعد از ظهر در بهشت زهرا و نزديک آرامگاه آيت الله خميني ياد قربانيان حوادث روزهاي گذشته را گرامي دارند.

در حالي که از قول ستاد آقاي کروبي و به دليل عدم صدور مجوز، برنامه سوگواري براي قربانيان لغو شده، ظاهرا برخي همچنان قصد برگزاري آن را دارند.

شنيده ها حاکي است مردم از هم مي خواهند تا با پخش بيانيه هاي رسمي نامزدهاي معترض به اطلاع رساني در اين زمينه اقدام کنند.

ةصور بر اين است که با توجه به شلوغي طبيعي بهشت زهرا، و قصد مردم براي صرف حضور آرام در اين محل، خطر مواجهه خشونت آميز ماموران امنيتي با آنها بسيار کم است.

هنوز هيچيک از نامزدها به طور رسمي از احتمال حضورش در بهشت زهرا خبر نداده است.


اشکان سهرابي

متولد سال 1368

دانشجوي رشته کامپيوتر

علت فوت = اصابت گلوله در خيابان جيحون در تاريخ 30 خرداد

شايد اگر کشته شدن اشکان هم فيلمي ازش پخش شده بود الان اون رو هم مي شناختيم

ديروز بي سرو صدا تشييع و دفن شد ، بدون ختم و بدون مراسم
ساکت شد

براي هميشه

نه از انگليس پول گرفته بود و نه از امريکا دلار

 


تيراندازي به سوي مردم معترض در ميدان بهارستان

فعالان حقوق بشر در ايران _  چهارشنبه ، 3 تير 1388

عليرغم اعتراضات داخلي و بين المللي در خصوص خشونت بي حد و حصر نيروهاي نظامي و شبه نظامي، ميدان بهارستان در تهران بار ديگر صحنه خشونت عريان شد.

بنابرگزارشات دريافتي نيروهاي نظامي و شبه نظامي پيرو خبر تلاش عده اي از شهروندان معترض به نتايج انتخابات دوره دهم رياست جمهوري براي تجمع در ميدان بهارستان - مقابل مجلس شوراي اسلامي، از ظهر روز جاري اين منطقه را به محاصره خود در آوردند.

با نزديک شدن به ساعت چهار که زمان اعلامي تجمع مذکور بود، نيروهاي نظامي و شبه نظامي مستقر در محل از توقف شهروندان جلوگيري مي نمودند، با افزايش جمعيت، نيروهاي امنيتي ايستگاه متروي ميدان بهارستان را تعطيل نمودند و اقدام به برخورد فيزيکي با معترضان را آغاز کردند.

نيروهاي نظامي با افزايش جمعيت شهروندان معترض به طور بي حد و حصري از گاز اشک آور براي متفرق کردن معترضان استفاده نمودند و با مشاهده مقاومت مردم معترض به استفاده از تيراندازي هوايي و سپس مستقيم روي آوردند.

علاوه بر دهها بازداشت و زخمي شده، بنابر مستندات دريافتي مجموعه، تا کنون يک دختر حدود 19 ساله از ناحيه گلو مورد اصابت گلوله نيروهاي شبه نظامي و لباس شخصي قرار گرفته است و تيراندازي هوايي و مستقيم کماکان در اين منطقه ادامه دارد.

گزارش شده است نيروهاي نظامي عليرغم زخمي شدن اين شهروند جوان، اجازه کمک رساني به اين زخمي را نداده اند و سرانجام با وقفه طولاني بوسيله اتومبيلي نظامي اين فرد به محل نامشخصي منتقل شده است.

در زمان تنظيم اين گزارش درگيري ها در اين منطقه کماکان ادامه دارد و افزايش ميزان زخميان، دستگير شده ها و احيانا جان باختگان محتمل است.


آژانس خبري کوروش

تيراندازي شديد کودتاچيان در عشرت آباد

 از تهران خبر ميرسد که تظاهرات بجز بهارستان در غشرت آباد، ولي عصر، انقلاب، ونک، تجريش،و صادقيه جريان دارد. در بهارستان و عشرت بدليل درگيريهاي شديد و تيراندازي مستقيم به سمت مردم و با استفاده از هلي کوپتر توانسته اند که مردم را متفرق کنند اما درگيريها و تيراندازيهاي شديد در تهران ادامه دارد. تا کنون دو فيلم امروز از اين درگيريها به بيرون ارسال شده است اما بدليل محدوديتهاي شديد اطلاع رساني اخبار بسيار مشکل به بيرون نشت مي کند. هم اکنون نيز راديو اسرائيل از امکان ترور مير حسين موسوي در پي فراخوان کيهان به قتل وي خبر داد. زهرا رهنورد همسر ميرحسين اعلام کرده است که به مبارزات مسالمت آميز خود ادامه خواهد داد.

---------------------------

درگيريهاي امروز چهارشنبه در بهارستان

زارش هاى رسيده از ايران حاكى است كه تجمع تازه مخالفان نتايج انتخابات رياست جمهورى در ميدان بهارستان تهران و روبروى مجلس شوراى اسلامى به خشونت كشيده شده است.

شاهدان عينى مى گويند كه اوضاع ميدان بهارستان پس از تجمع گروهى از معترضان نا آرام است و نيروهاى لباس شخصى و انتظامى با باتوم تظاهر كنندگان را مورد ضرب و شتم قرار مى دهند.

همچنين پليس با پرتاب گاز اشك آور سعى دارد تا مخالفان نتايج انتخابات رياست جمهورى را پراكنده كند. اين گزارش مي افزايد که هلي کوپترهاي سپاه بر فراز شهر تهران و منطقه تجمع مردم در حال پرواز هستند و در برخي اوقات صداي شليک هوايي نيز به گوش مي رسد.

درگيرى هاى روز چهارشنبه پس از دو روز آرامش نسبى در تهران صورت مى گيرد و انتظار مى رود كه با فراخوان گروه ها و هواداران نامزدهاى اصلاح طلب، اعتراض ها به نتايج انتخابات در روزهاى آينده نيز ادامه يابد.

اين اعتراض ها از شنبه گذشته كه محمود احمدى نژاد با ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار راى به عنوان برنده انتخابات دهم رياست جمهورى معرفى شد آغاز و به رغم تهديدهاى رهبر ايران مبنى بر سركوب تظاهرات، همچنان ادامه دارد.

مخالفان انتخابات رياست جمهورى طى دو روز گذشته در سايت هاى اجتماعى فراخوانى را منتشر كرده بودند كه گفته مى شد قرار است روز چهارشنبه مير حسين موسوى، نخست وزير سابق، و خانواده او در جمع معترضان در مقابل بهارستان حاضر شوند.

ولى سايت كلمه متعلق به آقاى موسوى اعلام كرده است كه اين تجمع هيچ گونه ارتباطى به ستاد و شخص مهندس موسوى ندارد و به صورت مستقل برگزار مى شود.

گزارش هاى دريافتى از ميدان بهارستان مى افزايد كه اين منطقه بسيار شلوغ است و مغازه هاى اطراف آن نيز بسته شده اند.

معترضان به انتخابات از جمله مير حسين موسوى و مهدى كروبى مى گويند كه در اين دوره از رقابت ها تقلب هاى گسترده اى صورت گرفته است و شوراى نگهبان بايد نتايج آن را ابطال كند.

اين در حالى است كه آيت الله خامنه اى اين انتخابات را صحيح و سالم دانسته و سخنگوى شوراى نگهبان گزينه باطل شدن انتخابات را رد كرده است.

اعتراض هاى خيابانى در ده روز گذشته به كشته شدن حداقل ۱۷ نفر منجر شده است و نيروهاى امنيتى صدها سياستمدار، روزنامه نگار، فعال مدنى و دانشجو را بازداشت كرده اند.

در همين حال، زهرا رهنورد، همسر مير حسين موسوى در گفت و گويى با سايت «قلم نيوز» بازداشت خود را تكذيب كرده و گفته است: «دستگير نشده ‌ام و به وظايف علمى‌ ام در دانشگاه ادامه مى ‌دهم و در كنار مردم، ملتزم به قانون و در عين حال معترض هستم.»

خانم رهنورد با انتقاد از برخورد با معترضان اظهار داشت: «نبايد طورى رفتار شود كه گويى در خيابان‌ها حكومت نظامى حاكم شده است.»

وى افزود: «دغدغه ملى و عواطف ميهنى و تعهدى كه به سرنوشت ملت و آينده كشور و خون ‌بهاى شهيدان دارم، ايجاب مى‌كند كه همچنان مصمم و هدفمند در صحنه حاضر باشم و ضمن اعتراض به نتيجه انتخابات، ‌در كنار مردم و از طرق قانونى و روش‌هاى مسالمت‌آميز مدنى براى استيفاى حقوق مردم انجام وظيفه كنم.»

 

 

-----------------------------------

 امروز چهارشنبه 3 تير در تهران  

تيراندازي مستقيم تک تيراندازان رژيم بسوي مردم

 

------------------------------------

جمعيت بسياري از بهارستان به ميدان سپاه (عشرت آباد) آمده اند. هليکوپتر بر فراز ميدان بهارستان در پرواز است
آژانس خبري کوروش: جمعيت بسياري از بهارستان به ميدان سپاه (عشرت آباد) آمده اند. هليکوپتر بر فراز ميدان بهارستان در پرواز است. پيش از اين قرار بود مردم به دعوت بعضي گروهها مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع کنند که پليس ضد شورش با همکاري ، سپاه ، بسيج و لباس شخصي مانع از رسيدن مردم به ميدان بهارستان شدند. شاهدان عيني از درگيريها و آشوبهاي گسترده در حوالي بهارستان خبر ميدهند بر اساس يک خبر تاييد نشده در جريان تيراندازيهاي مستقيم نيروهاي سرکوبگر تا اين لحظه يک دختر جان خود را از دست داده است. گزارشهاي بسياري از درگيريهاي امروز ارسال مي شود که بدليل موثق نبودن آنها در انتظار تاييد اين خبرهاي از سوي منابع خبري معتبر تر مي باشيم . اين درگيرهاي همين انيک سه سمت ميدان عشرت آباد کشيده شده است و نيروهاي سرکوبگر همچون روزهاي اخير از هليکوپترها، گاز اشک آور و تير مستقيم در سرکوب تظاهرکنندگان استفاده کرده اند.


فعالين حقوق بشر و دمکراسي

شکل گيري اعتراضات مردم تهران در ميدان بهارستان

بنابه گزارشات رسيده، مردم تهران از ساعاتي پيش بصورت دسته هاي چند نفره به طرف ميدان بهارستان در حال حرکت هستند.

مردم تهران از ساعاتي پيش به سوي ميدان بهارستان در حال حرکت هستند. آنها از مسيرهاي مختلف خود را به ميدان بهارستان مي رسانند. تعداد زيادي از مردم به ياد زنده ياد ندا آقا سلطاني بازوبند مشکي زده اند و تعداد هم عکسهاي او را با خود حمل مي کنند وتعدادي ديگر علاوه بر داشتن عکس و بازوبند مشکي شمعهايي با خود حمل مي کنند. مردم بصورت دسته هاي چندين نفره درخيابان امير حضور،سپه سالار ، ميدان بهارستان و خياباني که به سمت پل جوبي ختم مي شود تجمع کردند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده مي شود.

تعداد زيادي از نيروهاي سرکوبگر يگان ويژه، سپاه پاسداران، بسيج و لباس شخصيها اطراف مجلس مستقر شدند و راه هاي منتهي به ميدان بهارستان را مسدود کردند.آنها تعداد زيادي ماشين حمل نيرو که نيروهايشان در آن مستقر هستند و ماشينهاي که براي دستگيري معروف به قفس و انبوهي موتور سوار مستقر کرده اند.

لباس شخصيها و بسيجها به سمت کساني که عکسهاي زنده ياد ندا آقا سطاني را حمل مي کنند يورش مي برند و از قرار دادن آن بر بالاي دستهاي جوانان اعتراض کننده جلوگيري مي کنند.

نيروهاي سرکوبگر از حوالي ظهر امروز متروي ميدان بهارستان را بسته اند.و مردم تنها از وسايل عمومي که مسافت طولاني را بايد پياده طي کنند تردد مي کنند..

فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، اعتراضات را از حقوق اوليه مردم ايران مي داند و مي بايست بتوانند آزادنه اعتراضات خود را انجام دهند و به آمرين و عاملين سرکوب هشدار ميدهد که اعمال آنها به عنوان جنايت عليه بشريت محسوب مي شود و قابل پيگرد بين المللي است.

فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران
3 تير 1388 برابر با 24 ژون 2009


فعالين حقوق بشر و دمکراسي

نام يک جانباخته آزادي و اسامي تعدادي از دستگير شدگان اخير

بنابه گزارشات رسيده يورشهاي وحشيانۀ يگانه ويژه، سپاه پاسداران،بسيج و لباس شخصيها به مردم بي دفاع تهران تا به حال جانباختگان ،زخميها و دستگيريهاي زيادي را بر جا گذاشته است.

نيروهاي سرکوبگر با وحشي گري تمام و به قصد قتل تظاهر کنندگان آنها را مورد ضرب و شتم قرار مي دهند.نيروهاي يگان ويژه ، سپاه پاسداران ،بسيج و لباس شخصيها با سلاحهاي گرم مردم بي دفاع را از کمر به بالا هدف قرار ميدهند و بدين دليل آمار جان باختگان بالا است .آنها همچنين اکثرا با باتوم به سر و صورت تظاهر کنندگان ضربه مي زنند که در مواردي منجر به مرگ آنها شده است و يا اينکه زخمهاي شديد بر جاي گذاشته است. آنها براي ايجاد رعب و وحشت با وحشيانه ترين شيوه تظاهر کنندگان را آماج باتومهاي خود قرار مي دهند.

زنده ياد آقاي معزز 27 ساله يکي از جانباختگاني است که در اعتراضات گسترده و خونين مردم تهران در 30 خرداد ماه شرکت کرده بود. او حوالي ميدان آزادي با اصابت گلوله به چشمش جان خود را فداي راه آزادي مردم ايران کرد.نيروي انتظامي براي پوشاندن جنايات اين رژيم هرگونه عکس و اعلاميه اي که از شهدا نصب مي شود از بين مي برند. اين سرکوب خونين يک روز پس از صدور فرمان ولي فقيه علي خامنه اي براي به خاک و خون کشاندن مردم روي داد. سپاه پاسداران ،يگان ويژه،بسيج و لباس شخصيها که تحت امر علي خامنه اي هستند با گشودن آتش بر روي مردم بي دفاع ،آنها را به خاک و خون کشاندن. در اين روز خونين تعداد زيادي از مردم مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و سنگفرشهاي خيابان آزادي و ساير خيابانها را رنگين کرد . نيروهاي سرکوبگر براي پاک کردن آثار جنايت خود تا صبح آنروز مشغول شستن خيابانها که آغشته به خون آزاديخواهان بود ، بودند.

همچنين در روزهاي گذشته تعداد زيادي از جوانان دختر و پسر را دستگير و به زندانهاي مختلف منتقل کردند.

اسامي تعدادي از دستگير شدگان روزهاي اخير به قرا زير مي باشد:

1- حسين حسيني 24 ساله يكشنبه 24 خرداد در خيابان فاطمي دستگير و به اوين منتقل شده

2- رضا رحيمي 32 ساله دوشنبه 25 خرداد در كارگر جنوبي دستگير و به اوين منتقل شده

3- رحيم مددي 29 ساله سه شنبه 26 خرداد در آزادي دستگير و به اوين منتقل شده

4- محمد مهدي اماني 24 ساله چهارشنبه 27 خرداد در هفت تير دستگير و به اوين منتقل شده

5- آرمان جدايي 20 ساله پنجشنبه 28 خرداد در توپخانه دستگير و به اوين منتقل شده

6- حميد ستوده 22 ساله پنجشنبه 28 خرداد در توپخانه دستگير مكان نگهداري وي نامشخص

7- جواد جابري 26 ساله پنجشنبه 28 خرداد در حوالي 15 خرداد دستگير و به قزل حصار منتقل شده

8- ميلاد صوري 22 ساله شنبه 30 خرداد در نواب دستگير مكان نگهداري وي نامشخص

9- علي اكبر صمدي 26 ساله شنبه 30 خرداد در ميدان جمهوري دستگير و به قزل حصار منتقل شده

10- ناصر اميري 23 ساله شنبه 30 خرداد در انقلاب دستگير و به اوين منتقل شده

11- متين اسديان 19 ساله شنبه 30 خرداد در امير آباد شمالي دستگير مكان نگهداري وي نامشخص

12- مهران خوشرو 18 ساله يكشنبه 31 خرداد در خيابان هاشمي دستگير مكان نگهداري وي نامشخص

13- شهاب مقدس 20 ساله دوشنبه 1 تير در توحيد دستگير مكان نگهداري وي نامشخص

وزارت اطلاعات از شيوۀ رذيلانه و لو رفته که از سالها پيش بکار مي برد و تمامي جهانيان از آن آگاه هستند روي آورده است و از اين طريق سعي دارد سرکوب خونين مردم ايران را توجيه کند. بعضي از جوانان دستگير شده را وادار به مصاحبه هاي تلويزيوني مي کند. و از آنها مي خواهد که به گفته هاي ديکته شده که توسط بازجويان وزارت اطلاعات تعيين مي شود اعتراف کنند.

فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران ، يورش وحشيانه به تظاهرات مردم و به قتل رساندن و مجروح کردن و دستگيري تعداد زيادي از آنها و همچنين وادار کردن آنها به اعترافات تلويزيوني را محکوم مي کند.و از دبير کل سازمان ملل و ساير مراجع بين المللي خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر اين رژيم به شوراي امنيت سازمان ملل است.

فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران
03 تير 1388 برابر با 24 ژون 2009

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .