آینده بر جام بر مبنای گفته ها و عملکردها طی ۳ هفته بگذشته- ضیاء مصباح( جبهه ملی ایران- تهران)


آقایان نباید به روال گذشته در دقیقه نود و از سر استیصال دست هایشان  را بالا برده با توجه به منافع کوتاه مدت و گروهی ، بر خلاف منافع ملی کشورمان از فرصتهای موجود برای تفاهم با اروپا « بهر دلیلی در ادامه حفظ برجام پس از ترک این معاهده بین المللی بوسیله دولت مقتدر امریکا » استفاده ننموده و قصور نمایند .

اروپا با تغییر رژیم در ایران که با تایید و تکذیب مواجه است ، با شرایط فعلی موافق نیست  ،چون معتقد هستند با تغییرحکومتها مشابه گذشته بهار عربی ، مجددا تعداد زیادی پناهنده به اروپا میروند و مشکلات بسیاری از ابعاد انسانی ، اجتماعی در پی می اورند .
این نکته اصلی آنهاست . نه مشکل خرید نفت و گاز دارند و نه سایر امور از قبیل حجم تجارت فعلی با حکومت ایران .
ایران در بازار جهانی متاسفانه با بی درایتی و ندانم کاری حکومت با ۴ دهه تجربه آنچنانکه شایسته است -مقامی در خور ندارد .
کشورهای عربی نفت خیز با هدایت رژیم متمول آل سعود به دلیل مخالفت با نظام ایران وعملکردش در سطح منطقه – هر زمان لازم باشد و اقتضاء نماید با قیمت کمتری نفت وگاز را به اروپا می فروشند و با تحریم هر چه بیشتر کشورمان در تمامی ابعاد موافق هستند  .
میگویند ملت ایران که با خوش بینی و امید به اصلاح و عاقل شدن نظام تا کنون صبر کرده و تن به این حکومت ناسازگارداده مستحق تحمل وضعیت است و
اغلب معترضین به نظام در خارج از مرزها « گذشته از چگونگی برخورد ها و نتایج عملکردها ی درونی » که گذشته از نابودی آرامش در سطح منطقه ، اخلاق و صداقت را بنابودی کشانده ….معتقدند مردم درون کشورباید خودشان را از اینهمه گرفتاری نجات دهند . 
نکته دیگر فشاربر می گردد به چگونگی حمایت های نظامی امریکا از اروپا در مقایسه با گذشته ، ترامپ چندین بار اشاره داشته که امکان حمایت مجانی دیگر وجود ندارد و باید هزینه حضور ما را در خارج از مرزهای امریکا جهت رفع مشکلا تتا ن در صورت ضرورت و خواستن …. پرداخت کنید
اروپا با ادامه برجام حتی تقویت ان موافق است و دلش بحال ما نمی سوزد . سعی میکند با این اهرم از زیر بار هزینه های اقتصادی ونظامی شانه خالی کرده در واقع از مشکلات دور بماند .
اما ترامپ با نگاه مادی و اقتصادی با حوصله و توانمند است و توان اینرا با مجموعه همراهان دارد که همه را از صحنه خارج کند ، رخ دادها را تعقیب بفر مایید ، بعنوان نمونه ماجرای مذاکره با کره شمالی در اینده نزدیک و چگونگی آماده سازی مقدمات

_بنابراین در ارتباط با حفظ منافع ملی در تمامی جهات ، آگاهانه بر مبنای واقعیت تلخ شرایط موجود بسهم خود با قلم و بیان از حقیقت دفاع و خواهان ان باشیم که :
_ نظام را از هر گونه تند روی شعار گونه مشابه التیماتوم های اقای عراقچی معاون وزیر امور خارجه «در مصاحبه اخیر با شبکه ۲ صدا و سیما » که بر خروج ایرا ن با قید اما و اگرها تاکید داشت و….با همین امکانات منصرف سازیم ، هر چند در خلوت با ادامه برجام برخورد ارام و اصولی دارند ولی ایجاد هیجان در هواداران اندک ولی متشکل خود را لازم میشمارند و به ابعاد منفی این القانا ت دقت ندارند .
_توصیه به عملکرد درست بر مبنای مصلحت کشورمان با حد اقل هزینه از طریق مراجعه به افکار عمومی پس از طی مراحل پیش بینی شده درهمین قانون با همه ایرادات که در گذشته مورد اشاره اقای روحانی قرار گرفت
_احساس مسیولیت و نقش افرینی آحاد جامعه هشیار ، ناظر و ساکت در جهت حفظ سرمایه های موجود مادی و معنوی
_ آنانکه بدور از آ لودگی و وابستگی بعنوان تکنوکرات و متخصص، با متولیان ریز و درشت درون حاکمیت ارتباط مشاوره ای دارند ، در این وادی بسیار نقش آفرین توانند بود .

ضیاء مصباح ۸/۳/۹۷

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است