پاسخ سخت به ترور یا پایان جنگ در غزه؟ کانال تلگرامی نواصولگرا


پس از تاخیر در پاسخ به ترور شهید هنیه، بحثی در رسانه‌های بین‌المللی راه افتاده که طرف‌های مختلف غربی و عربی به ایران فشار دیپلماتیک می‌آورند تا از پاسخ نظامی به نفع آتش بس در غزه خودداری کند.

به گزارش ایسنا، کانال تلگرامی نواصولگرا در یادداشتی کوتاه نوشت: حالا و پس از تاخیر در پاسخ به ترور شهید هنیه، بحثی در رسانه‌های بین‌المللی راه افتاده که طرف‌های مختلف غربی و عربی به ایران فشار دیپلماتیک می‌آورند تا از پاسخ نظامی به نفع آتش بس در غزه خودداری کند. البته طرف اصلی ماجرا آمریکا است اما قطر، مصر و اردن به عنوان چانه‌زنان ماجرا هر چند روز یک بار با ایران تماس گرفته و ماجرا را توضیح می‌دهند.

ایران حق و وظیفه دارد که به این هتک حرمت پاسخ جدی دهد اما شاید بد نباشد که این فرصت را به مذاکرات بدهد. چراکه حمله در خلال مذاکرات، بهانه‌ای برای خروج از مذاکرات را به اسرائیل خواهد داد. حال اینکه هم‌اکنون که هنوز قرار بر پاسخ است، این تهدید واقعی تبدیل به یک اهرم برای فشار به ‌دولت صهیونیست شده است.

البته ما معتقدیم رژیم به هیچ وجه با پایان جنگ به شکلی که حداقل‌های حماس را تامین کند، راضی نخواهد شد. چراکه چنین آتش بسی به معنای پایان دولت نتانیاهو و حذف او از جریانات داخلی دولت غاصب خواهد بود. پس زمان دادن به ماجرای مذاکرات باعث خواهد شد دولت رژیم از لحاظ سیاسی در گوشه رینگ قرار گیرد و آمریکا را کمی دورتر از خود ببیند. امری که شاید در جریان پاسخ ایران کمی به نفع جبهه مقاومت و متزلزل کردن دفاع آمریکا تمام شود یا حداقل مشروعیت این موضوع را کاهش دهد. رژیمی که تمامیت ارضی ایران را نقض کرده و به تلاش دیپلماتیک کشورهای غربی، نه گفته است حتما با مشکل بیشتری مواجه خواهد بود.

البته قصد آمریکا از طولانی کردن مذاکرات این است که تب پاسخ ایران فروکش کند. این بزرگترین ایراد این مسیر است و باید با نگاهی بدبینانه نسبت به آمریکا دنبال شود. تهدید زبانی در هر چند روز یکبار توسط فرماندهان ارشد، آماده سازی بخش موشکی و حتی مانورهای لحظه‌ای و برخی اقدامات دیگر می‌تواند از این امر جلوگیری کند. در صحنه دیپلماتیک هم باید نسبت به حق ایران در پاسخ  نظامی تاکید ویژه صورت گیرد و در هر فرصتی، این امر تکرار شود.

با همه‌ی این‌ها حتی اگر جنگ واقعا در غزه پایان یابد، ایران بازهم موظف است که پاسخ ترور در تهران را با ترور در تل‌آویو بدهد. درست است که آتش بس می‌تواند جایگزین حمله نظامی گسترده شود اما هیچ چیز جایگزین خون مهمان ما و هتک حرمت ما نخواهد شد مگر خونی که از صهیونیست‌ها ریخته شود. البته که اصل بر غافلگیری خواهد بود ان‌شاءالله.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است