اعدام زندانیان سیاسی، به‌خصوص زنان، را متوقف کنید- مولانا عبدالحمید، امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این باره توصیه کردند: بازداشت‌ فعالان سیاسی زن و مرد در کشور زیاد شده و برای بعضی حکم اعدام صادر شده است. دلسوزانه می‌گوییم حکم اعدام را متوقف کنید. اعدام برای کشور و برای آن‌ها که در رأس کار هستند، ضرر دارد. اعدام و به‌خصوص اعدام زنان را متوقف کنید. بگذارید فعالان سیاسی کار خود را بکنند. آن‌ها را گوشۀ زندان نیندازید و سعی کنید به خواسته‌ها و انتظارات ملت عزیز ایران تن بدهید.

«تبعیض» کار تندروها و بی‌انصافان است
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف در هفته آتی و معرفی کابینه دولت جدید به مجلس، گفتند: با توجه به سخنان جناب آقای پزشکیان که از حقوق زنان و حقوق اقوام و مذاهب سخن گفتند و دردهای ملت ایران را مطرح کردند، مردم امیدوار شدند که مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که تبعیض و نابرابری ۴۶ ساله نباید باشد. تبعیض کار تندروها و بی‌انصافان است.

تبعیض‌های ۴۶ساله به پایان برسند
ایشان افزودند: منصفانه این است که تبعیض‌های ۴۶ ساله به پایان برسند و ملت ایران امیدوار باشند که بوی عدالت و انصاف می‌آید. مناسب است که در کابینه جدید هم زنان و هم اقوام و مذاهب حضور داشته باشند. مهم‌ترین اقتدار و قدرت برای یک کشور، وحدت و انسجام ملی است. این با انصاف و نگاه یکسان حاصل می‌شود. امیدواریم که این اتفاقات شکل بگیرد. نیروهای مسلح و سایر مراکز قدرت در جمهوری اسلامی باید شایستگان زنان، اقوام و مذاهب را بپذیرند و این همبستگی ملی را حاصل می‌کند. وحدت ملی می‌تواند امنیت ملی را تأمین کند و خطرات داخلی و خارجی را منتفی کند.

بی‌انصافی و تبعیض بدنامی دارد
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان تصریح کردند: عدالت هم نان دارد و هم نام، اما بی‌انصافی و تبعیض بدنامی دارد. توصیه ما آن است که افراد شایسته و لایق در مدیریت‌ها به‌‌کار گرفته شوند. افراد ضعیف و ناتوان تظاهر به دین و چیزهای خاص می‌کنند؛ این‌ها تاجر هستند. ببینید چه کسی شایستگی دارد.

«اختلاس و فساد» نتیجه‌ گزینش‌هاست
ایشان با تأکید بر «ناکارآمدی سیستم گزینش مدیران در کشور» اظهار داشتند: کسانی که گزینش می‌کنند، توجه داشته باشند که گزینش‌های گذشته‌شان جواب نداده است و اینکه کشور این‌قدر درگیر و غرق در اختلاس و فساد است، نتیجه گزینش همین ارگان‌هاست. دایره را وسیع کنید و فریب کسانی را که در مراسم‌ها جلو هستند، نخورید. این‌ها کاسب‌اند که این کار را می‌کنند. ببینید چه کسانی وجدان دارند و بر فطرت سالم مانده‌اند. این حق ملی مردم است که شایستگان و افراد توانمند بر سر کار بیایند نه دلالانی که رشوه می‌دهند. همه می‌دانیم که در کشور چه خبر است. نمی‌گوییم همه اینطورند اما خیلی‌ها از راه رابطه و راه‌های ناسالم می‌آیند و پست می‌گیرند و بعد مایه بدبختی ملت می‌شوند.

افکار عمومی در سطح دنیا علیه اسرائیل است
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان در واکنش به سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا گفتند: مردم همه می‌‌بینند که ارتش و دولت اسرائیل در غزه و سرزمین‌های فلسطینی چه می‌کند. اول مردم را در ساختمان‌ها می‌زدند و می‌گفتند به خیمه‌ها و بیابان‌ها بروند اما الآن در خیمه‌ها هم بمب می‌ریزند. مردم می‌بینند که وضعیت مردم فلسطین و اهل غزه چه اندازه فجیع و رقت‌بار است. نزدیک به ۴۰ هزار نفر آنجا قتل‌عام شده است؛ این‌ها نه نظامی هستند و نه شبه‌نظامی.
ایشان افزودند:‌ فلسطینی‌ها انسان‌اند و کشتن آن‌ها به این‌صورتی‌که اسرائیل انجام می‌دهد در هیچ‌کدام از قوانین بشری و الهی روا نیست و هیچ دولت و ملتی حق ندارد حق بشر را نادیده بگیرد و انسان‌ها را بی‌رحمانه و گسترده قتل‌عام کند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان تصریح کردند:‌ افکار عمومی در سطح دنیا علیه اسرائیل است؛ مگر افرادی بسیار معدود و مریض که به اسرائیل حق می‌دهند. چرا اسرائیل حاضر نیست از راه‌های بین‌المللی و صحیح استفاده کند؟ این جنگ دوطرفه نیست و طرف مقابل، سلاحی هم ندارد اما اسرائیل مدرن‌ترین سلاح‌های روز را بر سر غزه و اهل غزه می‌ریزد. کدام عاقلی این را می‌پذیرد؟
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا سعی کرد از خودش دفاع کنند و حمایت کنگره را به دست بیاورد. دنیای بیدار و اندیشمندان دنیا این دفاع او را نپذیرفتند. هیچ نقطۀ مثبتی در سخنان آقای نتانیاهو برای جلوگیری از خون‌ریزی ناحق زنان و کودکان نبود.

سخنان نتانیاهو بسیار مأیوس‌کننده و افراط‌گرایانه است
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید صحبت‌های نتانیاهو را «بسیار مأیوس‌کننده و افراط‌گرایانه» توصیف کردند و گفتند: ایشان گفت تا پیروزی می‌جنگد؛ درحالی‌که ریختن خون ناحق و کشتار بی‌رحمانه، پیروزی ندارد. آقای نتانیاهو بداند که با کشتن مردم فلسطین و مظلومان، چه یهودی باشند و چه مسلمان و چه کسانی که خدا را قبول ندارند، هیچ‌کس به پیروزی دست پیدا نمی‌کند بلکه غضب الله تعالی بر کسی است که انسان‌های مظلوم را بکشد.

خانه کسی که ظلم بکند و ترحم نداشته باشد ویران است
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان هشدار دادند: آقای نتانیاهو! اگر شما ندیده‌اید، ما دیده‌ایم که خانه ظالم چگونه ویران می‌شود و از ظالم هیچ اثر و نامی نمی‌ماند. اعتقاد من آن است که در مورد رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که چهار سال ریاست کرد و انتظارش آن بود که چهار سال دیگر رئیس‌جمهور باشد و طرفدارانش هم همه همین تصور را داشتند، همین خون‌های مظلومان فلسطین و حمایت‌های بی‌جا و سلاح‌های مخرب و خطرناکی که به اسرائیل داد، باعث شد دولتش ادامه پیدا نکند.
ایشان تصریح کردند: سلاح و پول جنگ اسرائیل از قدرت‌های دیگر تأمین می‌شود و مدرن‌ترین سلاح‌ها را در کل خاورمیانه در اختیار دارد. اگر اسرائیل علیه حماس مبارزه می‌کند، می‌تواند توجیهی برای خودش بیاورد و شاید بعضی این توجیه را بپذیرند، اما قتل‌عام زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع فلسطین هیچ توجیهی ندارد.
ایشان تأکید کردند: صحبت ما مغرضانه نیست. این راه، راه غلطی است. آمریکایی‌ها خود را گرفتار نارضایتی خدا نکنند. کسی که خون‌ریزی و فساد روی زمین می‌کند و حق بشر را رعایت نمی‌کند، هرکس حامی او باشد، متضرر می‌شود. حق آن است که جهانیان جلوی دولت تندروی اسرائیل را بگیرند.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید گفتند: نتانیاهو به خوبی واقف است که اگر آتش‌بس اعلام کند، حکومت خودش از دست می‌رود؛ چراکه باید پاسخ بدهد که چرا نتوانسته امنیت اسرائیل را تأمین کند. وظیفه مهم دولت تأمین امنیت است و او می‌داند مشکلش کجاست؛ برای همین نمی‌خواهد آتش‌بس برقرار شود.
ایشان افزودند:‌ بهترین راه، تن‌دادن به یک آتش‌بس فوری و راه‌حل معقول و منصفانه است که در آن حق همه رعایت شود. اینکه او می‌گوید اورشلیم قابل تقسیم نیست، نظر افراطی او است. همۀ کارشناسان و منصفان معتقدند که اورشلیم متعلق به مردم فلسطین است و حق هرکس باید به او برگردد. صلح منصفانه و معقول، نجات اسرائیل و همه ساکنان آن سرزمین است. گاهی افسوس می‌خورم که در حکومت و دولت اسرائیل آدم عاقل یا کم است یا میدان ندارد.

ظلم و بی‌انصافی برای هیچ ملتی مجاز نیست
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه اظهار داشتند:‌ اگر مسلمانان هم جایی دست به ظلم بر یهودیان و مسیحیان بزنند محکوم هستند. ظلم و بی‌انصافی برای هیچ ملتی مجاز نیست. این کاری که اسرائیل انجام می‌دهد، تاریخِ اسرائیلی‌ها را سیاه می‌کند. بسیاری از یهودی‌ها همان‌جایی که آقای نتانیاهو سخنرانی می‌کرد، پرچم به دست داشتند و مخالفت می‌کردند. بخش بزرگی از یهودیان و بسیاری از مردم اسرائیل مخالف جنگ هستند اما این‌ها حرف عاقلانه و منطقی آن‌ها را که جلوگیری از جنگ و خون‌ریزی است، گوش نمی‌کنند.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید گفتند: اعتقاد ما بر این است که هرکس از ظالم حمایت کند، بینی‌اش به خاک می‌خورد و در حکمرانی خود هم ناکام می‌ماند. نمونه‌اش همین رئیس‌جمهور آمریکاست که با وجود خدماتی که به کشورش کرده، با پشت‌کردن مردم به خودش مواجه می‌شود و به بهانه کهولت سن از صحنه بیرون رفت. این نشانۀ آن است که هیچ انسانی در دنیا از نگاه الله دور نیست. این‌ها تاریخ و عبرت هستند و همه باید به آن فکر کنند.

abdolhamid.net

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است