نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل، انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تحریم کرد



نرگس محمدی، فعال حقوق بشر برنده جایزه نوبل در نامه‌ای از زندان اوین اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شرکت نخواهد کرد.

خانم محمدی در ۲۹ جوزا در پرونده‌ای تازه‌ای به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس دیگر محکوم شده است.

در روزهای گذشته واکنش‌ها به حکم حبس جدید او ادامه دارد. اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حکم خواستار آزادی این برنده نوبل صلح زندانی شده است.

پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به محکوم شدن محمدی به یک سال حبس دیگر نوشت: «نرگس محمدی جایزه نوبل صلح را برای مبارزه با ستم بر زنان در ایران و مبارزه برای ارتقای حقوق بشر و آزادی برای همه دریافت کرد و شجاعانه همچنان از صدای خود برای حفظ کرامت انسانی و حقوق ایرانیان استفاده می‌کند.»

در بیانیه اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه حقوق اساسی مانند آزادی بیان همیشه باید رعایت شود، تاکید شد که این اتحادیه به دفاع از احترام به حقوق بشر در ایران و تلاش برای آزادی همه کسانی که همچون نرگس محمدی به ناحق بازداشت شده‌اند، ادامه خواهد داد.

برنده جایزه صلح نوبل زندانی در اوین با بیان اینکه «یگانه آماج برگزاری انتخابات برای رژیمی که به سرکوب، وحشت و خشونت به عنوان یگانه نگهدار قدرت باور دارد، نه پاسداشت دموکراسی و حقوق مردم، بلکه تحکیم قدرت و استبداد است»، تاکید کرد چنین انتخابات‌هایی برای جمهوری اسلامی «مشروعیت» نخواهد آورد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است