بیانیه کمپین دفاع از شریفه محمدی، صدور حکم ظالمانه اعدام علیه این فعال اجتماعی را محکوم می کنیم(جبهه ملی ایران- اروپا)


به اطلاع میرسانیم که شعبه اول دادگاه انقلاب رشت، طی یک رای قرون وسطایی و جنایتکارانه، شریفه محمدی، فعال اجتماعی را به اعدام محکوم کرده است. این حکم بر اساس اتهام بغی* و به بهانه عضویت خانم محمدی در یک دهه قبل در یک تشکل کارگری مستقل، علنی و قانونی صادر شده است که نشان دهنده بی پایه بودن رای صادره ست. به باور بسیاری این رای مضحک و بی پایه صرفا برای ایجاد فضای رعب و وحشت در میان فعالین گیلان صادر شده است زیرا هم مقامات امنیتی و هم قضایی به خوبی مطلعند که حوزه فعالیت های شریفه محمدی صرفا فعالیت های عمومی اجتماعی و به صورت علنی و قانونی و مستقل بوده است.

کمپین دفاع از شریفه محمدی ضمن محکوم کردن این حکم ظالمانه و بی اساس، خواهان تبرئه شریفه و آزادی بی قید و شرط وی است. به باور ما این حکم تنها علیه شریفه صادر نشده بلکه اعلام جنگ و صدور حکم مرگ علیه همه فعالین اجتماعی و مدنی است.
ما از همه وجدان های بیدار، نهادها و مجامع داخلی و بین المللی، رسانه ها و همه کسانی که میتوانند همراهی کنند درخواست میکنیم در تلاش ما برای آزادی شریفه محمدی اقدام کنند و در صورت امکان به این کمپین یاری برسانند.

با تلاش برای آزادی شریفه محمدی
با تلاش برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی

((کمپین دفاع از شریفه محمدی))
پنجشنبه، چهارم جولای ۲۰۲۴ – ۱۴ تیر ۱۴۰۳
#آزادی_شریفه #Freesharifeh.

*) اتهام بغی در حالی در پرونده خانم محمدی آمده که دست‌کم تا چند ماه بعد از بازداشت، یعنی زمانی‌که او هنوز در سلول انفرادی بوده، خبری از این اتهام سنگین نبوده است.
«بغی» یکی از اتهاماتی است که قانون مجازات اسلامی به آن پرداخته است. بنا بر ماده ۲۸۷ قانون مجازات اسلامی، «بغی» کسی است که علیه «اساس نظام جمهوری اسلامی» دست به مبارزه و اقدام «مسلحانه» بزند.
اما، شریفه محمدی، فعال کارگری و معتقد به فعالیت صنفی و سندیکایی ۴۴ ساله،  روز ۱۴آذر۱۴۰۲ به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» در منزل مسکونی‌شان در رشت بازداشت شد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است