بیانیه ۲۰ نفر از فعالین سیاسی و مدنی و حقوق بشری داخل ایران در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی، خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد با ترجمه انگلیسی و رونوشت به سفارت‌ کشور‌ مدعی و حامیان آن


عالیجناب آنتونیو گوترش
دبیرکل محترم سازمان ملل متحد
با احترام،
ما بعنوان گروهی از فعالان مدنی، حقوق بشری و زندانیان سیاسی شناخته شده ایرانی، رسما اعلام می‌داریم که رژیم کنونی حاکم بر کشور باستانی ایران که با سلب آزادی‌های فردی و اجتماعی، بر خلاف اصول و قواعد دموکراسی و حقوق بشر، به زور تفنگ و زندان و اعدام بر مردم ایران حکومت می‌نماید، به هیچ‌وجه نماینده راستین و رسمی مردم ایران نیست.
حکومت جمهوری اسلامی حاکم بر ایران به دلیل اتخاذ سیاست‌های غیر خردمندانه و ضد ملی، در بدترین و ضعیف‌ترین جایگاه داخلی و بین‌المللی خود قرار گرفته است.
از سوی دیگر، چندی‌ست که برخی از شخصیت‌های تراز اول دولت‌های خارجی برای جلب همکاری دولت‌های جنوب خلیج پارس، از ضعف حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی بهره‌برداری کرده و تلاش دارند با فدا کردن منافع ملی ایران از کشورهای مدعی جنوبی کسب امتیاز کنند!
طرح ادعای بی‌اساس مالکیت کشور امارات متحده عربی بر جزایر سه‌گانه ایرانی: تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی در خلیج پارس، توسط سیاستمداران ارشد چین و روسیه، برای تحریک و امیدوار کردن آنان به همکاری این دو کشور در مسیر تصرف آن جزیره‌ها است.
این دو کشور پس از کسب سودهای کلان از حکومت اسلامی در ایران، اکنون که سرنوشت حکومت ایران رو به تنزل است می‌خواهند خاک ایران را معامله کنند!
از دیدگاه ایرانیان و بر مبنای شواهد مستند و مستدل تاریخی، تحرکات کشور امارات متحده عربی، مصداق آشکار فرصت‌طلبی، زیاده ‌طلبی و دست‌اندازی به تمامیت ارضی این همسایه باستانی با قدمت چندین هزار سال تمدن درخشان تفسیر می‌گردد.

عالیجناب گوترش؛
به آگاهی می‌رسانیم که مالکیت جزیره‌های خلیج پارس هزاران سال پیش از به‌وجود آمدن امیرنشین‌های جنوبی متعلق به ایران بوده که حتی شامل نوار خشکی جنوب خلیج پارس هم می‌شده است.
در نقشه‌های ارتش بریتانیا در سال ۱۸۸۸ که سه جزیره در تصرف ارتش بریتانیا بود، مالکیت ایران ذکر شده است.
در ۱۹۶۹ هم طبق ماده ۲۷ کنوانسیون وین، مالکیت ایران تایید شد.
در ۱۹۷۱ هم شورای امنیت سازمان ملل در برابر شکایت شیخ‌نشین شارجه، مالکیت ایران را تایید نمود، مدارک اثبات مالکیت تام و قطعی ایران بسیار است.
شرم‌آور است که دو کشور بزرگی که خود را با دوست نشان دادن به جمهوری اسلامی، تا توانستند کشور را دوشیدند و اکنون می‌خواهند با خاک ایران ما با کشورهای عربی معامله کنند!
متاسفانه بر خلاف انتظاراتی که از دو کشور بزرگ نامبرده می‌رفت، چشم طمع به منافع ملت ایران دوخته و به دنبال فرصتی جهت بهره‌مندی از بی‌کفایتی حاکمان کنونی ایران‌ هستند.
این جاه‌طلبی‌های ارضی و نفتی قرن بیستمی می‌توانند با ثبت در حافظه تاریخی ملت‌ها، در میان یا بلند مدت، منطقه را به ورطه جنگ خانمان‌سوز دیگری دراندازد که به ماندگاری تنش‌های خون‌آلود در خاورمیانه کمک کند.
مردم ایران هرگز از منافع ملی و حاکمیت ارضی خود کوتاه نخواهد آمد و با جان خود از وجب به وجب مرزهای وطن خویش دفاع خواهند نمود.
همچنین باید بگوییم که در شرایط کنونی، هر توافق و پیمانی که به زیان ملت ایران و عدم رعایت تمامیت ارضی جغرافیایی و تاریخی کشورمان از جانب جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر بسته شود، مورد تایید ملت ایران نبوده و در آینده به‌علت انعقاد این پیمان‌ها از جانب افراد غیر منتخب مردم ایران، از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.
ما به عنوان بخشی از جامعه ایرانی، برابر با این اعلامیه بر تداوم تلاش‌های خود در جهت برقراری حاکمیتی ملی، مبتنی بر اصول دموکراسی و بر اساس احترام به مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین برقراری روابط دوستانه بر پایه احترام متقابل با همسایگان و جامعه بین‌الملل تاکید نموده؛ در عین حال از حاکمیت ارضی ایرانیان بر جغرافیای سیاسی و تاریخی خود تاکید می‌نماییم.

در پایان از شما انتظار داریم که به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد، در این زمینه دخالت کنید و با توجه به همه اسناد متقن و سوابق تاریخی موجود، امارات را از طرح اینگونه ادعاها منصرف نمایید.
به یقین دفاع سازمان ملل از حق قانونی ایران، اثری به یاد ماندنی در ذهن و روان مردم ایران و سایر ملل تحت ستم منطقه خواهد گذاشت، و به عنوان سابقه‌ای درخشان از حضور شما به عنوان دبیر کل، و البته سازمان ملل متحد به عنوان نهادی جهانی و طرفدار صلح، در تاریخچه تعاملات بین‌المللی و دیپلماتیک ثبت خواهد گردید.
موفقیت شما و سازمان ملل متحد را در ایفای نقش مورد احترام بین‌المللی‌تان آرزومندیم.
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ شمسی
۱۰ JUN 2024

امضا کنندگان:
۱- زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب
۲- سیروس اخوان
۳- حسن باقری‌نیا
۴- کمال جعفری یزدی
۵- عیسی‌خان حاتمی
۶- محمدولی حیدربیگی
۷- محمدرضا خسروی
۸- مصطفی دهباشی‌زاده
۹- عین‌الله رضازاده جویباری
۱۰- کوروش زعیم
۱۱- گوهر عشقی
۱۲- خسرو علیکردی
۱۳- منصور فرجی
۱۴- جواد لعل‌محمدی
۱۵- عبدالرسول مرتضوی
۱۶- سیدجلال مدبر
۱۷- شکرالله مسیح‌پور
۱۸- محمد نوری‌زاد
۱۹- کامبیز نوروز زاده
۲۰- عباس واحدیان شاهرودی

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است