اقتصاد مقاومتی با سی درصد زیان، اعتراف دیرهنگام قالیباف در شب امتحانات! مجید مرادی


آفتاب آمد دلیل آفتاب! اعتراف سردار قالیباف به هدررفت سی‌درصدی درآمد صادرات نفتی ایران در جریان بازگرداندن عائدات آن و کارمزدهای مکرر آن بار دیگر هزینه فائده اقتصاد مقاومتی را برابر دیدگان ملت نهاد. البته این سخن تازه‌ای نیست و کارشناسان پیش‌تر بارها از آن سخن گفته‌اند.

اعتراف قالیباف عجیب نیست زیرا چندماه پیش در جریان انتقال شش میلیارد عوائد نفتی ایران از بانک‌های کره به بانک‌های قطر معلوم شد که بیش از سی‌درصد آن آب شده و چیزی کمتر از چهار میلیارد دلار نصیب ایران شده است.

آن‌چه عجیب است این است که آقای قالیباف از نقش خود و مجلس اصول‌گرای گذشته که برنامه اقدام جامع را برای بستن راه بازگشت بایدن به توافق هسته‌ای در سال آخر دولت روحانی تصویب کردند چیزی نمی‌گوید.

هم‌زمان با روی کارآمدن بایدن زمینه برای احیای برجام فراهم بود اما جناح اصول‌گرای مجلس قالیباف اجازه نداد افتخار احیای برجام هم مانند تصویب آن از آن دولت روحانی شود.

جناب قالیباف! شب انتخابات مانند شب امتحانات است. اکنون وقت خواندن نیست، اکنون وقت نتیجه گرفتن است. شما در خصوص حجاب اجباری و طرح صیانت و احیای برجام کارنامه‌تان روشن است و اکنون باید پاسخ‌گو باشید نه مدعی!

شما آن قدر هول انتخابات را دارید که هم وضع کنونی را نابسامان می‌دانید و هم وعده ادامه راه رئیسی را می‌دهید! یعنی می‌خواهید همان راه نابسامان را ادامه دهید؟! نمی‌خواهید ارتفاع بگیرید؟!

فرق شما و علی لاریجانی در این است که او صادقانه برای رفع تحریم و تصویب برجام تلاش کرد و با بگیروببندها و تضییق حوزه خصوصی مخالفت کرد و خالص‌سازان را به پشت سگ بست اما شما امیدتان به خالص‌سازان است.

آیا قبول ندارید که اگر روزانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه را مفت به چین و دیگر مشتریان می‌دهیم تا بقیه را به نرخ روز از ما بخرند به برکت شما و دوستان شماست؟!

.https://t.me/K_MjM

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است